|
کدخبر: 318281

تخلف/پارکینگ/پلیس راهور

واکنش پلیس به تخلفات پارکینگ ها

رئیس پلیس راهور از مردم خواست تا تخلفات پارکینگ ها را گزارش کنند.

جامعه واکنش پلیس به تخلفات پارکینگ ها

رئیس پلیس راهور گفت: به تمامی مأموران گفته شده که از حداقل درگیری و تنش پرهیز کنند. البته منکر برخی از درگیری‌ها نیستیم اما مردم می‌توانند مواردی که منجر به درگیری می‌شود یا خدای ناکرده تخلفی را که از مأموران پلیس دیدند، به سامانه ۱۹۷ گزارش کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از ارسال گزارش دریافت هزینه اضافی پارکینگ‌داران به مقامات بالادستی فراجا خبر داد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در حاشیه طرح ساماندهی موتورسیکلت‌سواران در میدان ونک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ۱۰ در جهت انتظام‌بخشی برای شُدآمدی تردد در پایتخت در حال اجراست.

وی افزود: اجرای این طرح نقش بسیار پررنگی در بازکردن گره‌های ترافیکی دارد چرا که تخلفات موتورسیکلت‌سواران به حداقل می‌رسد و پیش‌بینی شده است که ساماندهی موتورسیکلت‌سواران ۳۰ درصد از گره‌های ترافیکی را باز می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: برخی از تخلفات موتورها مانند عبور از محل ممنوع (خط ویژه یا پیاده‌رو)، عبور از چراغ قرمز و... خط قرمز پلیس است چراکه این رفت‌وآمدها می‌تواند برای فرد موتورسیکلت‌سوار یا دیگر کاربران ترافیک حادثه ایجاد کند.

سردار حسینی با بیان اینکه ۲۰ میلیون تردد در تهران روزانه انجام می‌شود، گفت: ۲۶ دستگاه در حوزه تردد و ترافیک شهری مسئولیت دارند که برای حل مشکلات ترافیکی تمامی این ۲۶ دستگاه باید پای کار بیایند. البته پلیس به‌استناد اینکه دستگاه‌های دیگر وظایف خود را انجام نمی‌دهند در اجرای وظایف خود کوتاهی نمی‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی از پارکینگ‌داران هزینه مازاد از موتورسیکلت‌های توقیفی دریافت می‌کنند و چرا پلیس راهور به این موضوع ورود نمی‌کند، گفت: این موضوع در رصد ما قرار گرفته است و ما به مسئولان بالادستی (مسئولان بنیاد تعاون فراجا) گزارش داده‌ایم و حتما تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه آیا نظارتی بر رفتار مأموران حاضر در میدان که با مردم در ارتباط هستند می‌شود یا خیر، گفت: به تمامی مأموران گفته شده است که از حداقل درگیری و تنش پرهیز کنند. البته منکر برخی از درگیری‌ها نیستیم اما مردم می‌توانند مواردی که منجر به درگیری می‌شود یا خدای ناکرده تخلفی را که از مأموران پلیس دیدند، به سامانه ۱۹۷ گزارش کنند.

پارکینگ‌ها قوانین مخصوص به خود را دارند و خودروهایی که در آن جا قرار می‌گیرند، باید مقررات مربوطه را رعایت کنند. در واقع مشکلاتی که در مورد بحث پارکینگ مطرح می‌شود، متعدد هستند و صرفا در ارتباط با یک موضوع خاصی نیز محدود نمی‌شوند.

برای پارکینگ‌ها مالکین خصوصی و حتی دولتی وجود دارد و از این حیث این اماکن تحت شرایط خاصی اداره می‌شوند.

اغلب افراد اینگونه تصور می‌کنند که پارکینگ مکانی است که مالکی برای آن تعریف نشده است و در واقع صاحب مشخصی ندارند.

اما برخلاف تصور افراد باید گفت که پارکینگ جزو مکان‌های مهم و حساس در کشور محسوب می‌شوند و اداره کردن آن‌ها تحت ضوابط خاصی صورت می‌گیرد.

البته مدیریت این اماکن اغلب در اختیار مراجع دولتی قرار دارد و گاهی اوقات نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود. در واقع می‌توان گفت که افراد عادی معمولا مالکیت پارکینگ را برعهده ندارند و در اغلب مواقع ارگان‌های دولتی مالک آن‌ها محسوب می‌شوند.

با توجه به حساسیت بالای مکان‌هایی نظیر پارکینگ علی‌الاصول نمی‌توان مدیریت آن‌ها را برعهده اشخاص عادی قرار داد.

مالکیت پارکینگ‌ها می‌تواند برای اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد و هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. البته که اغلب این مراکز تحت مدیریت اشخاص حقوقی قرار دارند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها