|
کدخبر: 316943

خودرو/پلیس راهور/جریمه رانندگی

جریمه سنگین برای این خودروها/ پلیس اتمام حجت کرد

تخلفات حادثه ساز خودرویی در شهر، سبب خواهد شد تا علاوه بر به خطر انداختن جان خود، جان دیگران را نیز به خطر بی اندازید.

اقتصاد جریمه سنگین برای این خودروها/ پلیس اتمام حجت کرد

یکی از اقداماتی که بعضی رانندگان در سطح شهر انجام می دند، تخلفات حادثه ساز است که بیشتر در ساعات پایانی شب رخ می دهد. تخلفات حادثه ساز می تواند هرچیزی مانند حرکات مارپیچ، سبقت و حتی صحبت با تلفن همراه باشد.

پلیس راهور پایتخت از اعمال قانون و توقیف خودروهای حادثه‌ساز خبر داد

امروز دوشنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ سرهنگ صفر عبادی با اشاره به میزان تخلفات رانندگی در پایتخت به موضوع توقیف خودروهای حادثه‌ساز پرداخت و اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری حدود یک میلیون و دویست و پنجاه و یک هزار خودرویی که در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران تخلفات حادثه ساز داشتند توسط تیم‌های پلیس بزرگراه‌ها اعمال قانون شدند؛ همچنین در این مدت حدود ۳۴ هزار خودروی حادثه ساز بدلیل ارتکاب این نوع تخلف توقیف شدند.  

سرهنگ عبادی تصریح کرد: ۱۷ هزار دستگاه خودرو هم به دلیل تخلفات حادثه ساز، توقیف ساعتی شدند. 

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تخلفاتی که از نوع تخلفات حادثه ساز هستند ضمن اعمال قانون توسط همکاران بنده متوقف شده و از یک تا ۸ ساعت در کنار معبر امن و حاشیه ایمن راه توقیف ساعتی می‌شوند؛ این کار با نصب بنر انجام می‌شود تا دیگر رانندگان از این اقدام پلیس آگاه شده و برای راننده هم یک نوع تنبیه اجتماعی انجام پذیرد.

 سرهنگ عبادی در خصوص تخلفات خودروهای سنگین گفت: با توجه به ماهیت تخلفات خودروهای سنگین در شهر تهران که منجر به تصادفات سنگین در سطح معابر می شود پلیس نامحسوس پلیس راهور تهران بزرگ، برخورد با تخلفات این کاربران ترافیکی را مخصوصاً در مواقع شب و تاریکی هوا در دستور کار خود داشته و با آن به شدت برخورد می‌کند. 

وی افزود: قانونگذار در ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این موضوع را پیش بینی کرده و تخلفات خودروهای سنگین را متفاوت تر دیده و آن را تشدید کرده و پلیس نیز بر همین اساس اصلا مماشات نکرده و با آن شوخی ندارد و شدیدا با آن برخورد می‌کند.

سرهنگ عبادی اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری یک میلیون و صد و هفتاد هزار خودروی سنگین که دارای تخلفات متعدد و مختلف در شهر تهران بوده اند توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند. 

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در همین مدت ۲ هزار دستگاه خودروی سنگین نیز به دلیل تخلفات توقیف شدند. 

وی گفت: قانونگذار برای راننده خودروی سنگینی که سبقت غیر مجاز می‌رود ۱۰ نمره منفی در نظر گرفته است در صورتیکه این موضوع برای خودروهای شخصی ۵نمره بوده که علت آن شدت حوادث و میزان سنگینی تصادفات و تخلفات این کاربران ترافیکی است.  

وی گفت : اگر مجموع تخلفات و نمرات منفی یک راننده خودروی سنگین به عدد ۳۰ برسد گواهینامه وی ۳ ماه و در مرحله بعد اگر ۲۵نمره منفی دریافت کند 6 ماه ضبط و اگر برای بار سوم باشد و به بیست نمره منفی برسد حتما گواهینامه وی ابطال می شود و پس از یکسال باید مجددا مثل سایر افراد باید در مراحل اخذ گواهینامه شرکت نماید.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها