|
کدخبر: 314234

دستفروشی/ساماندهی مشاغل/شهرداری تهران

شرایط فعلی دستفروشی در پایتخت/نیاز به ۳۰هزار غرفه برای ساماندهی

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: برای ساماندهی دستفروشان در تهران حداقل به ۲۰ تا ۳۰ هزار غرفه ۳ در ۳ متر نیاز داریم.

جامعه شرایط فعلی دستفروشی در پایتخت/نیاز به ۳۰هزار غرفه برای ساماندهی

وجود دستفروشان در پایتخت، به مشکل اساسی برای شهرداری تهران تبدیل شده است و این سازمان به همراه شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در نظر دارند تا برای این افراد غرفه هایی را ایجاد کنند.

سعید بیگی در ارتباط با بحث ساماندهی دستفروشان گفت: براساس ظرفیت‌هایی که این زمین ها دارند بررسی می شود که قابلیت تبدیل به بازاری برای فعالیت دستفروشان را دارند یا نه، بنابراین اول باید زمین معرفی شود و بر اساس آن تعداد و برنامه های دقیق تر اعلام شود، اما با توجه به ضرورت ساماندهی این افراد متوقف این موضوع نمانده ایم، به طوری که در اماکنی که  کلنی دستفروشان بوده و به دنبال آن مشکلات متعددی ایجاد شده، ورود کرده ایم.  به عنوان مثال در مناطقی مانند تجریش، چهارراه ولیعصر، میدان هفت تیر و مواردی از این دست کار شروع شده است تا این مکان‌ها را نظام‌مند کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکیدبر اینکه ما با دستفروشی مشکلی نداریم، گفت: مشکل ما با سد معبر است.
 
بیگی با بیان اینکه در تهران برای ساماندهی دستفروشان حداقل به ۲۰ تا ۳۰ هزار غرفه با فضای ۳ در ۳ متر نیاز داریم، اظهار کرد: در موضوع ساماندهی دستفروشان؛ وزارت راه و شهرسازی می‌تواند خیلی کمک کند. زیرا می تواند زمین در اختیار ما بگذارد که این گام بسیار مهم و موثری است. البته بنا داریم تا از ظرفیت خیرین، واقفین و بخش خصوصی هم در این خصوص استفاده کنیم که البته کار تا حدودی هم جلو رفته است.
منبع: شهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها