|
کدخبر: 261090

ایجاد بزرگترین مرکز دستفروشی کشور

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از راه اندازی گذر اقوام ایرانی در حاشیه شرقی پارک ملت برای اولین بار خبر داد.

قدرت‌الله محمدی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اظهار داشت: اولویت ما این است که شهر تهران را از آلودگی های محیط زیستی و صنایع پاک کنیم دچار عقب ماندگی هستیم ساماندهی کنیم، بسیاری از صنایع باید از تهران منتقل شود.

محمدی با اشاره به اینکه باید برای مرکز پرندگان غرب ایجاد انگیزه کنیم تا به سطح شهر باز نگردند، ابراز داشت: انبارهای تهران خانه های مسکونی را تبدیل به انبار کردند

وی افزود: شبانه ۹۰۰ کامیون که اغلب فرسوده‌ وارد تهران می‌شوند و بارگیری می کنند و باید به حاشیه تهران منتقل شود. در بازدیدی  محلی را جانمایی کردیم که بخشی از مشاغل مزاحم مثل ذوب فلزات را به خارج سطح شهر تهران منتقل کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به سد معبر دستفروشان در سطح شهر تهران گفت: سامان بخشی به هم ریختگی و شلختگی سطح شهر را در دستور کار قرار داده ایم.

وی ایجاد روز بازارها  را بهترین روش برای مدیریت دستفروشان دانست و ابراز داشت: تا امروز ۵ هزار ۶۰۰ دستفروش در ۴۵ روز بازار تهران امرار معاش می‌کنند و درصددیم ظرفیت ۱۰ هزار دستفروش  را ساماندهی کنیم.

محمدی ساماندهی دستفروشان ۵ محور (میدان تجریش و هفت تیر، ولیعصر، خیابان شهرزاد و ۱۵ خرداد) را از برنامه های اصلی این شرکت عنوان کرد و گفت: دو هکتار گاراژ  منطقه ۱۸  وجود داشت که ۴۰ شغل غیرمجاز در آنجا فعالیت می کرد که با همکاری منطقه ۱۸ تخلیه شد و همه مشاغل آلاینده منتقل شدند و آنجا محیط امنی شد و بعد از ۲۵ سال از آلودگی پاکسازی شد.

وی از ساماندهی گلفروشان خیابان ستاری خبر داد و گفت: گلفروشان این منطقه در املاک شهرداری با مبلغ ناچیزی فعالیت می کردند، در مزایده سراسری حق و حقوق بیت المال باز پس گرفته شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، گفت: برخی نقاط ناامن شهر تهران که به آنها تاریکخانه می گوییم و به محل تردد معتادین تبدیل شده مثل خیابان اجتماعی منطقه ۱۸، که با ایجاد غرفه‌های غذا و سوغات به محل تفریح و نشاط تبدیل شد.

وی ادامه داد: در باب همایون گردشگری ایجاد شد که در هفته دیگر افتتاح می شود و محل تفریح و سرگرمی و نشاط خانواده‌ها خواهد بود.

محمدی از ایجاد گذر اقوام ایرانی در حاشبه شرقی پارک ملت با المان های سینمایی که برای اولین بار در کشور اجرا می شود خبر داد و گفت:  ۳۱ غرفه با نماد هر استان و سوغات و غذای هر استان ایجاد شده  است و هر ماه یک استان کارهای سنتی قوم خود را اجرا می کند تا روحیه نشاط را در شهروندان افزایش دهیم.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها