|
کدخبر: 308242

ورود واگن های جدید مترو در این تاریخ

رئیس شورای شهر تهران به بسته شدن قرارداد ۷۹۰ واگن اشاره کرد و گفت: از ۱۸ ماه آینده تعدادی واگن نو وارد خطوط می‌شود.

جامعه ورود واگن های جدید مترو در این تاریخ

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر به موضوع ترافیک مهرماه اشاره کرد و گفت: مشخصا بیش از ظرفیت خیابان‌ها ما اتومبیل داریم و بیشتر شهروندان هم از اتومبیل شخصی استفاده می‌کنند و این خودروها تک‌سرنشین هستند. ما اگر اینها را جمع کنیم و در یک اتوبوس تردد کنند ببینید چقدر ترافیک کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: حال این موضوع مطرح می‌شود که باید صف‌های طولانی برای مترو و اتوبوس بایستیم و وقتی مترو و اتوبوس رسید جا برای سوار شدن دارد؟ ما باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

چمران همچنین به مشکل آلودگی هوا در نیمه دوم سال اشاره کرد و گفت: ما از چند روز دیگر وارونگی هوا را داریم ه دوباره این مشکلات تکرار می‌شوند.

وی ادامه داد: پکن چه کرد که ده سال پیش یک شهر آلوده بود ولی حالا نیست. وقتی مطالعات صورت می‌گیرد می‌بینیم که آنها حمل و نقل عمومی را درست کردند همچنین مشکل سوخت را برطرف کردند و برخی از شغل‌ها را دورکار کردند تا میزان رفت و آمد کمتر شود.

چمران همچنین به بودجه امسال شهرداری اشاره کرد و گفت: کار خارق‌العاده ای در بودجه انجام دادیم که علاوه بر ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که شهرداری درنظر گرفته بود، ما هم ۱۰ هزار میلیارد تومان به سیستم حمل و نقل عمومی اضافه کردیم.

به گفته چمران، سه برابر بودجه ما قرارداد بستیم.

وی با بیان اینکه در جلسات آینده از معاون شهردار می‌خواهیم که به شورا بیاید و توضیحی در خصوص حمل و نقل دهد گفت: معاون اعلام کند که چه زمان کارها عملیاتی می‌شود. 

به گفته چمران از یک و نیم سال آینده تعدادی واگن نو وارد خطوط مترو می‌شودو.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با ورود تعدادی اتوبوس به شهر تهران در روز گذشته اشاره کرد و گفت: این تعداد ما را راضی نمی‌کند و هنوز به حد ۲هزار دستگاه نرسیده‌ایم ولی تمام فشارها را وارد کرده‌ایم تا اتوبوس‌سازان به وعده‌های خود عمل کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها