|
کدخبر: 307417

پیش پرداخت خرید ۶۳۰ واگن مترو پرداخت شد

رئیس شورای عالی استانها گفت: توانستیم گره کوری که از سال ۹۵ در حوزه حمل و نقل ریلی و خرید واگن مترو بسته شده بود را باز کرده و عیدی بزرگی به مردم تهران اهدا کنیم.

جامعه پیش پرداخت خرید ۶۳۰ واگن مترو پرداخت شد

سروری با بیان اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی قدرتمندانه توانسته اتمسفر سیاسی جهان را تغییر دهد؛ گفت: کشورهایی که تا دیروز در کنار نظام سلطه علیه ما، ما را تهدید و تحریم می کردند؛ امروز خود را کنار ملت ایران می بینند و یکی از آثار آن، آزاد شدن پول های بلوکه ایران است.

 
وی به تقارن روز جهانی صلح و آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه ما امروز با یک بلیه اسفناک در دنیا روبرو هستیم، گفت: آن رنج و سختی که الان دنیا گرفتار آن شده این است که کسانی که امروز بانیان جنگ افروزی و جنگ طلبی و مجرمان به قتل و کشتار در دنیا خود را پرچم داران صلح معرفی می‌کنند و متأسفانه جای شهید و جلاد را تغییر داده اند و طوری وانمود می‌کنند تا کسانی که قربانی این اقدامات هستند؛ به تروریست بودن و جنگ طلب بودن متهم می‌شوند.
رئیس شورای عالی استانها با بیان اینکه آغاز جنگ تحمیلی که با حمایت و دستور نظام استکباری و صدام لعین صورت گرفت سندی قطعی بر جنگ افروزی و جنگ طلبی غرب و متحدان آن علیه جمهوری اسلامی بود؛ گفت: اثبات این مظلومیت و قربانی بودن ملت ایران در بحث تروریسم، وجود ۱۷ هزار شهید ترور از ابتدای انقلاب، آن هم به دست گروهک‌های تجزیه طلب و جریان‌های منافق و در ادامه جنگ افروزی که صدام حسین به نیابت از نظام استکبار آغاز کرد.
 
سروری یادآور شد که همین غربی‌هایی که به ملت ایران خسارت عمیق جانی و مالی وارد کردند و بسیاری از جوانان کشور را به شهادت رساندند و قانوناً محکوم به خونریزی و قتل هستند؛ نه تنها کشورمان را متهم به جنگ طلبی می‌کنند بلکه خود را ناجی ملت‌ها و پرچم دار صلح جهان می‌نامند.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه برخی وقایع اخیر، سندی متقن بر حق طلبی ملت ایران را نشان می‌دهد و آن آزاد شدن پول‌های بلوکه ایران با نگاه مقاومت است؛ تصریح کرد: امروز مبرهن شده کسانی که ۸ سال بر ناقوس سازش دمیدند و به دنبال تمکین منویات دشمنان بوده و در مسیر طراحی شده دشمن گام برداشتند؛ کاری کردند که دشمن هرروز فشار‌های بیشتری را به ملت و کشور تحمیل کند و مسیر ضعف و پیشروی ما را فراهم و ایران را با چالش‌های متعدد روبرو کنند. اما در مقطع کنونی دیدیم که استیفای حق ملت ایران در دولت فعلی با رویکرد مقاومت محقق شده است.
 
سروری افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی قدرتمندانه توانسته اتمسفر سیاسی جهان را تغییر دهد و کشور‌هایی که تا دیروز در کنار نظام سلطه علیه ما، ما را تهدید و تحریم می‌کردند؛ امروز در صف هم افزایان و هم گرایان، خود را کنار ملت ایران می‌بینند و آثار آن آزاد شدن پول‌های بلوکه ایران و در اختیار قرارگرفتن این پول‌ها به ۶ بانک دولتی کشور است؛ قطعاً دستیابی به این مهم همان مسئله مقاومت است که توانسته قفل تحریم‌ها و قفل فشار سلطه را بگشاید. 
 
وی با بیان اینکه توانستیم همزمان با آغاز ماه ربیع الاول، گره کوری که از سال ۹۵ در حوزه حمل و نقل ریلی و خرید واگن مترو بسته شده بود را باز کرده و عیدی بزرگی به مردم شهرتهران اهدا کنیم؛ گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده نخستین پیش پرداخت خرید ۶۳۰ واگن مترو پرداخت شد و ما از سال آینده شاهد بهرمندی و تسهیل در سفر مردم در حوزه حمل و نقل عمومی خواهیم بود.
 
نایب رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: این قرارداد یکی از بزرگترین اقدامات مدیریت شهری برای شهر تهران است و می‌توان گفت این قرارداد، بیش از دو سوم تجمع کل قرارداد‌های خرید واگن پس از انقلاب را دارد. سروری در پایان از برگزاری جلسه هم اندیشی اعضای شورا با مدیران شهری در خصوص مسئله تراموا خبر داد و گفت: بحث مطالعاتی موضوع تراموا از سال ۱۳۵۰ کلید خورد و ابعاد مختلف حمل و نقلی آن همچنان ادامه دارد و با توجه به ابعاد این مهم مقرر شد تا این جلسات به طور متداول هم با مدیران شهری و هم با صاحبنظران و کارشناسان خبره ادامه پیدا کند تا بتوانیم به سرعت این موضوع را عملیاتی کرده تراموا بتواند برگ زرینی برای شهر تهران باشد.
 
وی در رابطه با نشست هم‌اندیشی اعضای شورا با شهردار تهران، اظهار کرد: روز یکشنبه هفته گذشته یک عیدی بزرگ به شهروندان داده شد و قرارداد ۷۹۱ واگن منعقد شد؛ در کنار آن ۱۱۳ واگن ملی تولید می‌شود که یک انقلاب ریلی به شمار می‌رود. عملا قرارداد اجرایی شده و مردم تهران از ۱۲ ماه دیگر شاهد ورود واگن به ناوگان خواهند بود.
 
سروری با تأکید بر اینکه تراموا بسیار مهم و حساس است، یادآور شد: پیشینه حمل و نقلی و مطالعات دهه ۵۰ تا کنون مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد هم جلسه اندیشی ادامه پیدا کند و هم جلساتی با متخصصین این حوزه برگزار شود؛ چراکه موضوع مهمی است و باید بررسی جدی در مورد آن صورت بگیرد لذا در این دو محور بررسی‌ها ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه تراموا با وزارت دفاع منعقد شده است، یادآور شد: ابعاد و جزئیات این موضوع در شورا بررسی خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها