|
کدخبر: 307695

واکنش محیط زیست به قطع بدون مجوز درختان

محیط زیست استان تهران به موضوع قطع بدون مجوز درختان ورود می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: درختانی که در محدوده پارک جنگلی سرخه حصار به علت بیماری بر اساس مجوز منابع طبیعی استان درحال قطع است، پیش از این در فرایند توافق شهرداری تهران با منابع طبیعی استان تهران قرار داشته و بررسی و اقدام لازم و فنی در این باره شده است.

علیرضا مزینانی در واکنش به پخش تصاویر از قطع درختان پارک جنگلی سرخه حصار و اشاره به مجاورت با اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: قطع این درختان بیمار، خشک و غالبا خطرآفرین برای گردشگران و دیگر درختان موضوع جدیدی نیست که در بی‌خبری انجام شده باشد و حداقل افکار عمومی به علت اخبار قبلی از وضع این درختان آگاه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد: محیط زیست استان به قطع هرگونه درخت دراستان بدون مجوز و علت فنی یا برای اعمال سودجویانه مخالف است و خود به عنوان یک دستگاه نظارتی به‌موقع و به فراخور ورود قانونی می‌کند.

علیرضا مزینانی با اشاره به اینکه دادستان تهران نیز پیش از این رسیدگی به قطع این درختان را در دستور بررسی قرار داده است، افزود: البته محیط زیست هم به این موضوع بی‌اطلاع و بی‌موضع نبوده است، اما قطع این درختان به‌صورت پراکنده و به علت بیماری بوده است و به‌طور قطع باید شهرداری تهران درختان مناسب جایگزین کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها