|
کدخبر: 307517 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

آشنایی با عجیب ترین حیوانات جهان+ عکس

بر روی کره زمین، جاندارانی زندگی می کنند که می توانند یک انسان را از پا در آورند و بسیار کشنده باشند.

جامعه آشنایی با عجیب ترین حیوانات جهان+ عکس

حیوانات گوناگونی در سراسر دنیا وجود دارند که برای ما شناخته شده نیستند و با دیدن عکس‌های آن‌ها، متوجه می‌شویم که موجودات عجیبی در کره زمین زندگی می‌کنند. بسیاری از همین حیوانات که ما تاکنون اسمی از آنها نشنیده ایم، ظاهری خنده دار دارند اما عده‌ای دیگر، ترسناک هستند و ممکن است حتی به شدت خطرناک باشند. ما در این گزارش به بررسی حیوانات کمیاب و عجیب و غریب پرداخته‌ایم.

مارمولک گردن پره دار

مارمولک-پره دار

در شمال استرالیا و جنوب گینه نو، موجودی عجیب و غریب زندگی می‌کند که ظاهر ترسناکی دارد و ممکن است با دیدن این حیوان، ترس بر شما غلبه کند. موجودی عجیب که ظاهر آن مانند دایناسور است اما از نظر ابعاد و جسه، کوچک است. این موجود عجیب و غریب ۴ پا دارد و در مواقع دویدن و احساس خطر، برروی ۲ پای خود حرکت می‌کند. این موجود، سرعت بسیار بالایی دارد و می‌تواند به سرعت حرکت کند. غذای مورد علاقه این جاندار عجیب، حشرات هستند اما گفته می‌شود، چیزهای دیگری هم می‌خورد. گفته می‌شود، برخلاف ظاهر ترسناکی که دارد، بسیار آرام و سر به زیر است و به انسان آسیب نمی‌رساند. این حیوان وقتی احساس خطر می‌کند طوق غضروفی دور گردنش را مثل چتر باز کرده و با باز کردن دهانش حالت ترسناکی به خودش می‌گیرد تا دشمن را دور کند.

حباب ماهی

حباب-ماهی

موجود بسیار خنده داری که در دریا زندگی می‌کند و ظاهری بسیار جالب و خنده دارد دارد. این موجود چاق عمق ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ متری آبهای سواحل استرالیا، نیوزیلند و تاسمانی زندگی می‌کند. این ماهی خنده دار، مانند سایر ماهی‌ها نیست و کیسه شنا ندارد. در عوض به خاطر کمتر بودن چگالی بدنش نسبت به چگالی آب، خیلی راحت در بستر دریا شناور میماند. علاوه بر این بدن حباب ماهی ماهیچه هم ندارد و برای همین به راحتی به همراه جریان آب حرکت می‌کند و هر چیز قابل خوردنی که سر راهش باشد را می‌خورد.

مورچه خور پوزه کوتاه

مونو-تریم

همه ما کارتن معروف مورچه و مورچه خوار را به یاد داریم. اما این مورچه خوار برخلاف آن ظاهری است که در کارتن مشاهده کرده‌اید و درواقع پوزه کوتاهی دارد. در اصل، مورچه خوار باید پوزه بلند داشته باشد تا بتواند به راحتی مورچه هارا بخورد اما این مدل از مورچه خوار پوزه کوتاهی دارد. اکیدنه یا مورچه خورک پوزه کوتاه یکی از سه عضو راسته تک سوراخ سانان یا مونوتریم‌ها (monotreme) است. مونوتریم‌ها پستانداران کیسه داری هستند که زنده زایی نمی‌کنند و تخم گذارند. این حیوان بدنی پوشیده از خار و پوزه‌ای با گیرنده‌های عصبی بسیار حساس دارد. این خصوصیت فقط در اکیدنه و پلاتیپوس وجود دارد.

آی آی

آی-آی

این حیوانان را هم در کارتن‌ها مشاهده کرده اید. قیافه‌ای بانمک دارد و جزو گروه میمون‌ها به حساب می‌آید. این موجود جالب هم از حشرات تغذیه می‌کند.‌ای‌ای برای پیدا کردن غذا ضربات آهسته‌ای به تنه درختان میزند و بعد از اینکه جای مناسبی را پیدا کرد با دندان آن قسمت را میجود و سوراخ کوچکی در چوب ایجاد می‌کند. سپس انگشت میانی باریک و بلندش را در سوراخ می‌کند تا دانه یا حشرات داخل آن را بیرون بکشد و بخورد.

این حیوان بامزه اهل ماداگاسکار است و چشمهای برآمده، گوشهای غول پیکر و بدن پرمو ظاهر عجیب و غریبی دارد.‌ای آی، دندانهایی شبیه دندانهای جونده‌ها دارد که دائما در حال رشد هستند. این جاندار عجیب و جالب بزرگترین پستاندار شب بیدار جهان است. یکی از ویژگیهای جالب‌ای‌ای انگشت میانی باریک و بلند او است که از آن برای شکار استفاده می‌کند.

پلاتیپوس

پلاتیپوس-۱

یک حیوان سمی که دهانی مانند نوک اردک دارد. یک پستاندار تخمگذار نیمه آبزی و شبگرد است و در کشور استرالیا زندگی می‌کند. این حیوان مانند خفاش و کوسه، طعمه خود را پیدا کرده و شکار می‌کند. جالب است بدانید که پلاتیپوس تقریبا ۴۰۰۰۰ گیرنده الکتریکی دارد. نوک اردکی با انقباض ماهیچه هایش میدانی الکتریکی تولید می‌کند و با استفاده از عصبهای حساس جلوی نوکش دنبال غذا می‌گردد.

تنبل درختی

07_28MB

هرچقدر از بامزگی این حیوان برایتان بگوییم کم است. تنبل درختی می‌تواند مدت زمان بسیاری را از تنه درخت آویزان بماند و استراحت کند. گفته می‌شود این حیوان بامزه همه چیز خوار است و هرچیزی که دم دستش باشد می‌خورد. البته کاری به انسان ندارد و این موجودات بسیار با انسان‌ها رفیق هستند. تنبلها پستاندارانی هستند که در امریکای مرکزی و جنوبی زندگی می‌کنند. به طور کلی وعده‌های غذایی تنبلها شامل جوانه‌ها و برگها می‌شود. کندی و آهستگی این جانور در واقع نوعی سازگاری غیرمعمول است که به خاطر کاهش مصرف انرژی صورت می‌گیرد. تنبلها معده‌های بسیار بزرگ و کندی دارند که در آنها باکتریهای همزیست برگهای سفت و سخت را هضم می‌کنند.

اژدهای کومودو

اژدهای-کومودو

حیوانی ترسناک و البته بسیار خطرناک که قابلت حمله به هر جانداری را دارد. اژدهای کومودو بسیار درنده است و هیچ حیوانی از دست این شکارچی در امان نیست. اژدهای کومودو دارای ۶۰ دندان است که بیشترین تعداد برای یک خزنده محسوب می‌شود. دندان‌های این حیوان اغلب با دندان‌های کوسه مقایسه می‌شود. شکار ممکن است از دست اژدهای کومودو فرار کند، اما راه فراری از زهر کشنده آن ندارد. اژدهای کومودو شکار در حال مرگ را با استفاده از حس بویایی قوی خود تعقیب کرده و در نهایت آن را می‌خورد. اشتهای یک اژدهای کومودو با اندازه آن مطابقت دارد. این مارمولک بزرگ می‌توانند در یک وعده به اندازه ۸۰ درصد وزن بدن خود غذا بخورد.

وعده‌های غذایی بزرگ و روند نسبتا کند گوارش، اژدهای کومودو را وادار می‌کند که پس از خوردن غذای خود زیر آفتاب استراحت کند. گرما به عملکرد درست گوارش این حیوان کمک می‌کند. پس از پایان گوارش، مواد گوارش نشده مانند شاخ، مو، دندان و قسمت‌های دیگر به شکل یک توپ بالا آورده می‌شود.

 قورباغه دارت سمی طلایی

قورباغه-سمی

یکی از خطرناک‌ترین انواع قورباغه ها، این مدل قورباغه است. این حیوان خطرناک و بسیار سمی در شمال امریکای جنوبی زندگی می‌کند. سم آن به نام بتراچوتوکسین آنقدر قدرت دارد که مقدار آن در یک قورباغه به اندازه کافی برای کشتن ۱۰ مرد بزرگ وجود دارد و تنها دو میکروگرم برای کشتن یک فرد از آن کافی است. اما آنچه دوزیستان را به طور ویژه جزو خطرناک‌ترین حیوانات قرار می‌دهد این است که غدد سمی آنها در زیر پوستشان قرار دارد، بدین معنا که تنها لمس آن مشکل ساز خواهد بود. سم آنها به حدی قدرتمند است که هر ساله گزارشات بسیاری حاصل از صدها قربانی دچار شوک، غرق شدگی و یا مرگ ناشی از نارسایی قلبی قبل از رسیدن به ساحل، به این موجود نسبت داده می‌شوند.

شب پره پشمالو جنوبی

شب-پره

این حشره ی کرکدار ظاهر بسیار زیبایی دارد اما همین ظاهر زیبا می‌تواند به شدت خطرناک باشد.. شب پره پشمالو، تخم هایی می‌گذارد که در نهایت به لاروهایی خطرناک با ظاهری پشمالو تبدیل می‌شوند. این لاروها آنچنان نیش‌های قدرتمندی دارند که درد شدیدی را در بدن قربانی ایجاد می‌کنند. در برخی از موارد مشاهده شده است، افرادی که حساسیت بسیار شدیدی به نیش این حشره داشته‌اند به شدت بیمار شده و در مواقع اندکی جان خود را از دست داده‌اند.

هیولای گیلا

هیولا-گیلا

این مارمولک، یکی کمیاب‌ترین مارمولک‌های دنیا و البته فوق سمی است که در مناطق جنوب غربی ایالات متحده و مکزیک زندگی می‌کند. اگر چه این مارمولک گاز بسیار قدرتمندی دارد اما زهر این حیوان نه از طریق تزریق مستقیم بلکه از طریق جویدن پوست قربانی به بدن او تزریق می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها