|
کدخبر: 300068

مشکل انباشت زباله در مخازن همچنان وجود دارد

با وجود آنکه شهرداری اعلام کرده است تا برای جمع آوری زباله در ساعت مشخص اقدام خواهد کرد اما شاهد آن هستیم که زباله‌ها در بسیاری از مخازن، حتی ۲۴ ساعت هم جمع آوری نمی‌شوند.

جامعه مشکل انباشت زباله در مخازن همچنان وجود دارد

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در شهر‌ها به ویژه در کلانشهر تهران وجود دارد، جمع آوری نکردن به موقع زباله‌ها در ساعت مشخص شده است. انباشت زباله درون مخازن سبب شده است تا بوی نامطبوع به همراه داشته و سبب ناراحتی ساکنان در یک خیابان شود. با وجود آنکه شهرداری تهران اعلام کرده است تا برای جمع آوری زباله در ساعت مشخص اقدام خواهد کرد اما شاهد آن هستیم که زباله‌ها در بسیاری از مخازن، حتی ۲۴ ساعت هم جمع آوری نمی‌شوند.

خالی نکردن به موقع مخازن زباله، آن هم زباله‌های شهری، سبب می‌شود تا انباشت زباله صورت گیرد و دیگر جایی برای قرار دادن زباله جدید درون مخزن نباشد. همین امر سبب خواهد شد تا شیرابه در خیابان راه بی‌افتد و حامل بسیار زیادی از باکتری، میکروب و از پس آن بیماری‌های خطرناک باشد.

زباله انباشت

شهرداری تهران اعلام کرده است که مخازن سر ساعت تخلیه می‌شوند و داخل مخزن با آب فشار قوی شست و شو می‌شود. اما شاهد آن هستیم که بعد از خالی کردن مخازن، شست و شو صورت نمی‌گیرد و مخزن با همان شیرابه‌ها مجدد در جای دخود قرار می‌گیرد.

در نظر نگرغتن جای مناسب برای مخازن رباله یکی دیگر از مشکلاتی است که ساکنان یک خیابان را به دردسر انداخته است. بسیاری از ماشین‌های مکانیزه تخلیه زباله، بعد از آنکه مخزن را خالی می‌کنند، سطل را در وسط خیابان رها می‌کنند و بسیار مشاهده کرده‌ایم که بسیاری از مخازن رباله، در وسط کوچه قرار دارند که این امر سبب بروز تصادف می‌شود.

اگر جمع آوری زباله به صورت اصولی انجام شود و در هر کوچه و خیابان، سطل‌های تفکیک زباله قرار دهند، می‌تواند اقدام موثری باشد در راستای کمبود شیرابه‌ها و همچنین تخلیه زباله راحت تر صورت می‌گیرد. در بسیاری از شهرهای پیشرفته، زباله را به اسم طلای کثیف می‌شناسند که به چرخه تولید انرژی در کشور کمک بسیاری می‌کند. اما این طلای کثیف در کشور ما، فقط نام زباله را یدک می‌کشد و مسئولان امر به فکر آن نیستند که از این زباله‌ها انرژی تولید کنند.

اما کاری به تولید انرژی از زباله نداریم. همین که زباله‌ها به موقع از سطح شهر جمع آوری شوند و مخازن با شست و شو اصولی تمیز شوند جای شکر دارد. شهردار محترم تهران و سازمان شهرداری و مدیریت پسماند، لطفا فکری به حال سلامت مردم بکنید. مدیریت پسماند در این زمینه تاکنون چه اقدامات مثبتی انجام داده است که به چشم هیچکس نمی‌آید؟ از اسم آن مشخص است که باید با شیوه‌های اصولی، زباله و پسماند را به نحوی مدیریت کند که حداقل مخازن به موقع تخلیه شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها