|
کدخبر: 299417

این اقدام شهرداری قابل دفاع نیست

روز سه‌شنبه ۱۳ تیر برخی رسانه‌ها از حضور «پرتعداد» ماموران شهرداری تهران در خانه اندیشمندان علوم انسانی مکانی فرهنگی که حدود ۱۲ سال قبل در محل پارک ورشو تهران آغاز به کار کرد؛ خبر دادند و خبرهایی مبنی بر اینکه «شهرداری تهران سعی در تخلیه و پلمب ساختمان این مجموعه کرده است.» در رسانه ها منتشر شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مدیرکل مطالعات فرهنگی و اجتماعی، به‌همراه تعداد زیادی عوامل اجرایی شهرداری تهران، با در دست داشتن حکم پلمب این ساختمان، اقدام به «تغییر قفل‌ها و بیرون کردن عوامل اجرایی» خانه اندیشمندان علوم انسانی کردند.

این اخبار در حالی در فضای رسانه ای کشور منتشر شده بود که عصر روز چهارشنبه ۱۴ تیرماه سخنگوی شهرداری تهران پلمب خانه اندیشمندان علوم انسانی را تکذیب کرده و اعلام کرد: رویکرد شهرداری تهران مثل همه ظرفیت‌های فرهنگی و نخبگانی شهر تهران، ایجاد یک ظرفیت و بستر برای فعالیت «همه» گروه‌ها، جریانات و ظرفیت‌های دانشگاهی، نخبگانی و دانشجویی است. به نحوی که با وضعیت منصفانه و عادلانه همه بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند. متأسفانه این رویه درباره خانه اندیشمندان علوم انسانی در سال‌های اخیر مراعات نشده و از حداقل این مکان هم به لحاظ ظرفیت موجود در ساختمان و هم به جهت حضور افراد، بهره‌برداری شده است.

به گفته محمدخانی براساس مستندات و مشاهدات، بسیاری از اتاق‌ها و فضاهای این خانه خالی بوده و تبدیل به انباری و محل جمع‌آوری وسایل شده است و تنها از چند اتاق محدود استفاده می‌شده است. از سوی دیگر این ظرفیت در حقیقت تنها در اختیار یک جریان خاص قرار داشته است. این در حالیست که به سادگی و سهولت می‌توان این ظرفیت را با یک فرایند شفاف در اختیار دیگر گروه‌های دانشجویی و هیأت‌های اندیشه‌ورز قرار داد. اگرچه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران از ارسال چندباره اخطار و نامه به مسئولان این خانه خبر داده است، اما برخی اعضای شورای شهر نسبت به این اقدام شهرداری انتقاد داشته و معتقدند درصورتی که شهرداری قصد گسترش بهره برداری از این فضا را داشته باید از طریق مذاکره با مسئولان آن اقدام می کرده است.

ناصر امانی عضو شورای شهر تاکید کرد: این شکلی که شهرداری مستقیم بدون طی این مراحل به این مرکز مراجعه کرده به نظر قابل دفاع نیست و ما این روش را نمی پسندیم.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها