|
کدخبر: 299141

بازار های محلی تهران افزایش می یابد

شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از افزایش بازار‌های محلی با هدف ساماندهی دستفروشان خبر داد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: بازار‌های محلی از ٣۶ بازار به ۵٧ بازار افزایش یافته و به تبع آن ایجاد بیش از ٨ هزارغرفه برای ساماندهی حدود ۶۵٠٠ دستفروش در ١٨ منطقه تهران انجام شده است.

سعید بیگی افزود: ایجاد ٣٠ نمایشگاه فصلی، مناسبتی و تخصصی با هدف کاهش مراجععه به دستفروشان و ساماندهی معابر، از دیگر اقدامات برای ساماندهی دستفروشان است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: اجرای طرح ساماندهی در محل دستفروشان برای اولین بار در محور‌های ولیعصر، هفت تیر، تهرانسر و حجر بن عدی به منظور کاهش ترافیک، جلوگیری از انسداد معابر و تسهیل در رفت و آمد شهروندان اجرا شد.

بازطراحی محور سی‌تیر

سعید بیگی در ادامه با اشاره به بازطراحی محور سی‌تیر گفت: محور سی تیر با توجه به الزامات زیست محیطی و منظر شهری و همخوانی این محور با بافت تاریخی، پیرامونی‌اش بعد از یک دهه بازطراحی می‌شود.

برپایی غرفه‌های عرضه کتاب در سی‌تیر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران همچنین گفت: تلفیق موضوعات فرهنگی و گردشگری در کنار عرضه مواد غذایی در طراحی جدید محور سی تیر در نظر گرفته خواهد شد به طوری که رایزنی‌هایی با وزارت فرهنگ و ارشاد شده تا امکان برپایی غرفه‌های عرضه کتاب هم در این محور ایجاد شود.

سعید بیگی با اشاره به تفکیک غرفه‌ها در طراحی جدید این محور افزود: تفکیک غرفه‌های عرضه مواد غذایی از غرفه‌های صنایع گردشگری از جمله اقدامات طراحی جدید است.

حذف فضای بی‌دفاع در طراحی جدید سی‌تیر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: درطراحی جدید خیابان سی تیر به شکلی برنامه ریزی شده که در حاشیه و فضای پشتی غرفه ها، فضای بی دفاع شهری ایجاد نشود.

سعید بیگی افزود: کارشناسان رسمی دادگستری هم مدل‌های مالی جدید را تأیید کرده اند تا آگهی مزایده غرفه‌ها در روزنامه‌های پرانتشار منتشر شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها