|
کدخبر: 295776

عذرخواهی آقای شهردار / ماجرا چیست؟

شهردار منطقه ۱۲ بابت وضعیت نابسامان نهر مولوی عذرخواهی کرد.

ناصر امانی،عضو شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به لجن‌گرفتگی خیابان مولوی در ۵۰۰ متری ساختمان شهرداری مرکز گفت: مردم مدعی بودند که این نهر چند سال است که لایروبی نشده است. شهرداری کار خوبی را شروع کرده و می‌خواهد این نهر را عریض کند و از سال گذشته در منطقه ۱۲ شروع کرده که مدتی رها کرده است. بخشی که عریض و سرپوشیده نشده به خاطر بوی تعفن و لجنی که از آن بلند می‌شود کسی نمی تواند دو دقیقه در آنجا بایستد. 

وی ادامه داد:  همین که مردم در خیابان مولوی در مرکز تهران و چسبیده به بازار تهران بتوانند یک زندگی معمولی بدون دغدغه نگهداشت‌شهر را داشته باشند کافی است. باید رئیس اداره خدمات شهری ناحیه این منطقه ماهی یک بار پیاده به اینجا برود تا ببیند چه خبر است. اینها قابل قبول نیست و باید برخورد شود. روز چهارشنبه در اتاقم بودم و بازاری ها به من زنگ زدند و گفتند خواهش می‌کنیم به عنوان عضو شورا و نماینده ما ۱۰ دقیقه وقت بگذارید و بیایید ببینید در اینجا چه خبر است. 

امانی اضافه کرد: این پروژه از سال گذشته شروع شده و هنوز به نتیجه نرسیده و معلوم نیست چه زمانی می‌خواهد تمام شود. در خیابان مولوی ترافیک سنگینی وجود دارد. بخشی که هنوز عریض نشده لجنی است که مطمئنم بعد از سال آنجا تمیز و لایروبی نشده و از هر چه فکر کنید در آن بود مثل گربه و موش مرده، کاغذ و لباس و آشغال و زباله. از آقای یزدی می خواهم به این موضوع رسیدگی کند و با کسانی که در این زمینه کوتاهی کردند برخورد عبرت‌‌آمیزی انجام دهد که دوباره تکرار نشود.

در ادامه امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ در یکصد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن عذرخواهی بابت وضعیت لایروبی نهر خیابان مولوی، اظهار کرد: این خیابان شرقی- غربی و شیب آن منفی است و آب به راحتی در نهرها حرکت نمی‌کند و بعضاً ایستادگی دارد؛ متأسفانه فاضلابی که توسط بازاریان به نهرها منتقل می‌شود، موجب بوی تعفن شده است.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه آب این نهرها با لجن کش خارج می شود، خاطرنشان کرد: ما در طرحی که به دلیل ترافیک سنگین خیابان مولوی با سختی اجرا می‌شود، ناچاریم مقطع به مقطع پیش برویم تا بتوانیم مدیریت کنیم و تمام مجاری را ببندیم.

وی افزود: شرکت آبفا باید فاضلاب را به شبکه متصل کند اما این دلیل بر وضعیت فعلی نمی‌شود؛ لذا بنده عذرخواهی می‌کنم و بارها به شهردار ناحیه تذکر داده‌ام که نسبت به تعیین تکلیف این وضعیت اقدام کند.

یزدی در ادامه این جلسه با بیان اینکه ۹۰ درصد آبیاری رفیوژ میانی خیابان ۱۷ شهریور مکانیزه است، اظهار کرد: برای پیاده رو نیز تأکید شده که بخشی از این فضا خالی از درخت نباشد چراکه منطقه ۱۲ به شدت از لحاظ فضای سبز فقیر است.

وی با بیان اینکه سنگ کار شده در میدان امام خمینی(ره) به رغم نظر کارشناس به دستور معاونت عمرانی از سنگ های بزرگ استفاده شده است، خاطرنشان کرد: بتن ریزی زیر سنگ ها به درستی انجام شده بود اما سنگ ها تغییر و در ابعاد کوچک بارگذاری شد.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به بازدید معاون وزیر کشور از وضعیت بازار، تصریح کرد: دستگاه های دولتی باید در این زمینه وارد عمل شوند؛ چراکه بخش عمده ای از ایمنی بازار شبکه برق و فاضلاب است.

یزدی در خصوص محدودیت ارتفاع در ساختمان های اطراف مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مراکز حیاتی از لبه دیوار ۱۵۰ متر حریم دارند و علاوه بر این ۵۰۰ متر نیز حریم لحاظ شده و در مجموع ساختمان مجلس ۶۵۰ متر حریم دارد که بسیار زیاد است و ما و مجلس با این موضوع موافق نیستیم و قرار بر این شد که شورای امنیت اصلاحاتی را در این خصوص اعمال کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها