|
کدخبر: 298138

این استان ها منتظر باران باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور و وزش باد در نقاط مختلف کشور خبر داد.

جامعه این استان ها منتظر باران باشند

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: شنبه (۳ تیر) با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در مناطقی از شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و برخی مناطق واقع در سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: یکشنبه (۴ تیر) در دامنه‌های البرز شمالی واقع در استان‌های مازندران، گلستان و همچنین در دامنه‌های البرز جنوبی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد در ساعات بعد از ظهر نیز در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان ابرناکی و رگبار پراکنده انتظار می‌رود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: دوشنبه(۵ تیر) بارش به‌صورت پراکنده فقط در استان مازندران ادامه خواهد داشت و در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبارو رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی در جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان رخ می‌دهد.درضمن در شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی دما در این مناطق رخ می‌دهد. 

وی افزود: بعد از ظهر سه‌شنبه (۶ تیر) در جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر و رگبارو رعد و برق ادامه می‌یابد.

به گفته ضیاییان چهارشنبه (۷ تیر) با نفوذ جریانات خنک شمالی به غرب سواحل دریای خزر در گیلان و شرق اردبیل ابرناکی و بارش رخ می‌دهد و درسایر مناطق جوی آرام و پایدار مستقر است.  

وی تاکید کرد: در شمال غرب و غرب سواحل خزر تا روز سه‌شنبه روند افزایش دما و چهارشنبه کاهش نسبی دما و در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق تا روز یکشنبه روند کاهش و طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه روند افزایش دما حاکم می‌شود. 

ضیاییان گفت: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در جنوب غرب کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: خلیج فارس در سه روز آینده و دریای خزر امروز مواج هستند. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۴ تیر) صاف گاهی وزش باد و در شب افزایش باد، از بعد از ظهر وزش باد شدید و باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه( ۵ تیر) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۳ و ۴ تیر) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها