|
کدخبر: 296813

رگبار باران در راه این استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و رگبار و رعد وبرق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

جامعه رگبار باران در راه این استان ها

صادق ضیاییان درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در برخی نقاط اصفهان، شمال فارس، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، غرب یزد و ارتفاعات کرمان در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. همچنین با گذر امواج کم دامنه‌ تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در البرز و تهران و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی البرز رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در این روز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش شدت خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکشنبه (۲۱ خرداد) بارش در مناطق ذکر شده به‌ویژه دامنه‌های البرز تشدید خواهد شد. دوشنبه (۲۲ خرداد) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و بعضی نقاط استان‌های البرز، تهران و سمنان، ارتفاعات شمال فارس و هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۳ و ۲۴ خرداد) در در برخی مناطق شمالی استان‌های آذربایجان‌ غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، دامنه‌های شمالی البرز در گیلان و مازندران بارش پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد. از روز دوشنبه تا اواخر هفته دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۱ خرداد ) قسمتی ابری و گاهی وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه ( ۲۲ خرداد) قسمتی ابری و در بعد از ظهر نیمه‌ابری، در بعد از ظهر بارش پراکنده و از بعد از ظهر افزایش باد و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ خرداد) اهواز با دمای ۴۶ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۸ و ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها