|
کدخبر: 296591

راهکاری قانونی برای خرید زندان مواد مخدر

جامعه راهکاری قانونی برای خرید زندان مواد مخدر

بسیاری از متهمان مواد مخدر به فکر خرید زندان از راه قانونی هستد. به طور کلی جز با تبدیل مجازات حبس به جزای نقدی راهکار قانونی دیگری برای خرید زندان مواد مخدر وجود ندارد، این راهکار نیز تنها در مورد برخی از جرایم خاص قابلیت اجراء دارد. بنابراین در صورت تحمل بخشی از مجازات حبس، متهم جرایم مواد مخدر می تواند از نظام نیمه آزادی یا نظام آزادی مشروط برخوردار شود. جرایم مواد مخدر از جمله جرایم کیفری است که توسط وکیل مواد مخدر   می توان  آنها را پیگیری کرد.  برای حل مشکلات جرایم مواد مخدر می توانید از وکلا مواد مخدر  گروه دادورزان صلح و سازش مشورت بگیرید. وکیلی که در امور مواد مخدر تجربه دارد می تواند به شما در جهت پیشبرد پرونده راهنمایی های حقوقی درستی بدهد و در اثبات بی گناهی فرد متهم نقش مهمی ایفا می کند.

خرید زندان مواد مخدر

راهکاری قانونی برای خرید زندان مواد مخدر نظام نیمه آزادی است. نظام نیمه آزادی، شیوه ای جدید است که در قانون مجازات اسلامی برای آن دسته از حبس های تعزیری پیش بینی شده است و بر این اساس محکوم می‌تواند در زمان اجرای حکم حبس، فعالیتهای حرفه ای، آموزشی، یادگیری، درمانی و هرکاری که جرم نباشد را در خارج از زندان انجام دهد. خیلی ها برای اطلاع از شرایط صدور و اعمال حکم نیمه آزادی به یک وکیل مواد مخدر مراجعه می کنند.

نظام نیمه آزادی ممکن است با استفاده از پابند یا سایر تجهیزات الکترونیکی برای ردیابی محکوم اجراء شود. علاوه بر این در مورد حبس های بیش از 5 سال تا 25 سال نیز در صورتی که حداقل یک چهارم از دوران محکومیت به زندان سپری شده باشد، محکوم علیه می تواند با کمک بهترین وکیل مواد مخدر اجرای نظام نیمه آزادی را تقاضا نماید و دادگاه موظف به رسیدگی است. پرداختن تامین در نظام نیمه آزادی نوعی خرید زندان به شمار می رود، با این تفاوت که پس از سپری شدن دوران محکومیت تامین دریافت شده به محکوم بازگردانده می شود. همانطور که گفتیم بسیاری از افراد به دنبال خرید زندان مواد مخدر هستند اما متاسفانه در این زمینه باید بگوییم نمی توان اقدام به خرید زندان مواد مخدر نمود و با توجه به قوانین تصویب شده در رابطه با مجازات مواد مخدر در صورت فروش و یا تولید مقدار مشخصی از یک نوع مواد مخدر مجازات آن زندان خواهد بود.

زندان۱

تخفیف قانون جدید مواد مخدر

تخفیف مجازات در قانون جدید مواد مخدر۱۴۰۰ احکام حبس ابد 15 سال خواهد بود و در مورد مجازات اعدام، تقاضای عفو و تخفیف مجازات به کمیسیون عفو ارسال خواهد شد. در راستای پیگیری تقاضای عفو و تخفیف مجازات قانون جدید با وکیل مواد مخدر مشورت کنید.

انواع مواد مخدر

منظور از مواد مخدر در قانون، کلیه مواردی است که در تصویب نامه راجع به فهرست مواد مخدر مصوب سال 1338 و اصلاحات بعدی آن احصاء یا توسط وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی به عنوان مواد مخدر، شناخته و اعلام می گردد .

الف : مواد افیونی و حشیش و مشابهین آن

1) تریاک - سوخته تریاک - شیره مطبوخ - تفاله - جوهر نگاری (مایه - سوخته شیره - انسی)- استحصالات جالینوسی تریاک - تنطور اپیوم - لدانم - دوسیدنهام - عصاره تریاک (مایع - خشک) - شربت کوکنار - بنگ - بنگاب - چرس (حشیش - اسرار) استحصالات جالینوسی شاهدانه تنطور یا عصاره شاهدانه - حشیش - برگ کوکا و استحصالات جالینوسی آن ( گرد - تنطور - ععصاره)

2) مواد مخدری که شکل خام و املاح و استحصالات آن از نظر قانون یکسان و در یک ردیف شناخته می شود که عبارت اند از : مرفین و املاح آن و استحصالاتی که مستقیما از تریاک به دست آمده و دارای بیش از 20 % مرفین باشد. استرهای مرفین - انترااکسیدهای مرفیین - در استیل مرفین ( استو مرفین - دیا مرفین - الکورین - کوکایین - اکو نین - و استر های آن - بنزین مرفین - دزرو مرفین - دی ییدرومرفین و استرهای آن - ییدروکدن و استر های آن - ییدرو مرفین - دیلودید - متیل دزورفین - متیل ییدرومرفین - مترون - میدوفین - نیکو مرفین - نورمرفین - آن اکسی مرفین - اکسی کدون - اکسی مرفون - تباکون و استر آن - پانطویرن - پاپاورتوم- استیل متادول- الفا متادول - بتا متادول

ب : سایر مواد مخدره

1 ) مواد مخدری که فقط شکل خام و املاح آن مخدر شناخته شده و استحصالات آن مشمول قانون نمی شود. کدیین (متیل مرفین) - دیو نین (اتیلمرفین) - فولکودین ( اتینین و همو کدیین )- پروپو کسی فن استیل در ییدرو کدیین - دی ییدرو کدیین .

زندان۲

نگهداری، حمل، اخفاء و توزیع  مواد مخدر

مطابق ماده 3 قانون مبارزه با مواد مخدر هر کس بذر یا گرز یا بذر یا برگ کوکا و یا بذر شاهدانه را نگهداری، مخفی و یا حمل کند یک میلیون تا سی میلیون ریال جریمه نقدی و یک تا هفتاد ضربه شلاق محکوم خواهد شد در مورد بذر شاهدانه، قصد تولید مواد مخدر از آن باید احراز شود و مطابق ماده 5، خرید، نگهداری، مخفی یا حمل نمودن تریاک و دیگر مواد مخدر ماده 4 جرم است و مرتکب به مجازات های زیر محکوم می شود.

1- تا پنجاه گرم، تا سه میلیون ریال جریمه نقدی و تا پنجاه ضربه شلاق

2- بیش از پنجاه گرم تا پانصد گرم، پنج تا پانزده میلیون ریال جریمه نقدی و ده تا هفتاد چهار ضربه شلاق

3- بیش از پانصد گرم تا پنج کیلو گرم، پانزده میلیون تا شصت میلیون ریال جریمه نقدی و چهل تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و دو تا پنج سال حبس

4- بیش از پنج تا بیست کیلو گرم، شصت تا دویست میلیون ریال جریمه نقدی و 50 تا 74 ضربه شلاق و پنج تا دو سال حبس و در صورت تکرار برای بار دوم علاوه بر مجازات های مذکور، به جای جریمه مصادره اموال ناشی از همان جرم و برای بار سوم، اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم.

5- بیش از بیست تا یکصد کیلوگرم، علاوه بر مجازات های مقرر در بند 4 به ازای هر کیلوگرم دو میلیون ریال به مجازات جزای نقدی مرتکب اضافه می شود و در صورت تکرار , اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم .

6- بیش از یکصد کیلو گرم، علاوه بر مجازات جریمه نقدی و شلاق  مقرر در بند های 4 و 5 حبس ابد و در صورت تکرار، اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم .

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها