|
کدخبر: 291436

ساخت پارکینگ در مهم‌ترین نقطه تهران

یکی از مشکلات اصلی پایتخت‌نشینان نبود جای پارک خودرو و کمبود پارکینگ‌های عمومی است که بر افزایش‌ تردد خودروها برای پیدا کردن جای پارک و ترافیک دامن زده و خیابان‌ها را به پارکینگ خودرو تبدیل کرده است.

این مشکل در منطقه ۶، مهم‌ترین نقطه تهران، که جمعیت روزانه آن به ۲ میلیون نفر می‌رسد بیشتر مشهود است و تأمین پارکینگ را به نیاز اصلی شهر و ساکنانش تبدیل کرده است. بر این اساس، شهرداری منطقه برای رفع مشکل یادشده گام‌های مؤثری برداشته است که یکی از تازه‌ترین آنها انعقاد تفاهمنامه همکاری با ۲ مرکز دانشگاهی برای ساخت ۲ پارکینگ طبقاتی است.

شهردار منطقه با بیان این مطلب گفت: «۲ پارکینگ طبقاتی در منطقه ۶ راه‌اندازی و طرح‌های دیگر برای ساخت پارکینگ‌های بیشتر به‌زودی اجرایی می‌شود.»

«رضا محمدی» ادامه داد: «یکی از مشکلات اصلی منطقه، کمبودفضای پارک خودرو است. ساخت پارکینگ نیازمند تأمین زمین است، ولی در هیچ نقطه‌ای از منطقه ۶ زمین لازم برای این کار وجود ندارد.»

شهردار منطقه ادامه داد: «تلاش می‌کنیم از ظرفیت مراکز دولتی و درمانی که خود از دلایل مهم ایجاد جاذبه سفر شهروندان تهرانی و بیماران برای درمان از نقاط مختلف کشور به منطقه بود بهره‌مند شویم و از خود مشکل به‌عنوان راهکار حل آن استفاده کنیم.»

محمدی ادامه داد: «در نخستین اقدام، تفاهمنامه‌ای با بیمارستان های امام خمینی(ره) و دکتر شریعتی امضا شده و عملیات ساخت پارکینگ از خرداد ماه آغاز می‌شود.»

شهردار منطقه در پایان خبر خوشی هم به پایتخت‌نشینان داد: «نهضت پارکینگ‌سازی در منطقه با مشارکت بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی تا رفع مشکل ترافیک ادامه خواهد داشت.»

منبع: همشهری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها