|
کدخبر: 289264

رونق ساخت و ساز در مناطق جنوبی پایتخت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از رونق ساخت و ساز در بافت فرسوده و سوق یافتن تمرکز ساخت و ساز از مناطق شمالی به مناطق جنوبی شهر خبر داد.

حمیدرضا صارمی با اشاره به رونق ساخت و ساز در مناطق جنوبی شهر، گفت: با توجه به وجود بافت فرسوده در مناطق جنوبی شهر تهران که ایمنی شهر و شهروندان را به خطر می‌اندازند، ما سعی کردیم به منظور نوسازی این بافت، تمرکز ساخت و ساز را از شمال شهر به مناطق جنوبی منتقل کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: خوشبختانه امسال اتفاق مبارکی در این حوزه افتاد و آمار صدور پروانه از حدود ۶ هزار پروانه در سال ۱۴۰۰ به حدود ۹ هزار پروانه تاکنون رسیده است وپیش بینی ما این است که اگر مشکلی پیش نیاد این تعداد به حدود ۱۰ هزار پروانه در سال ۱۴۰۲ می‌رسد.

صارمی افزود: از آنجایی که تلاش‌های ما در راستای رونق بخشی ساخت و ساز در مناطق کم‌تر برخوردار و جنوبی شهر بود، در مناطقی مانند منطقه یک، شاهد کاهش ۹درصدی صدور پروانه بودیم، اما در منطقه ۱۶ که از مناطق هدف ما و دارای بافت فرسوده است، آمار صدور پروانه از حدود ۲۳۷ به ۳۸۰ رسید و یا در منطقه ۱۸ از ۱۷۳ پروانه به حدود به ۳۸۲ رسید، یعنی ما با ۱۲۱ درصد رشد صدور پروانه در این مناطق مواجه بودیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها