|
کدخبر: 290547

این املاک شهرداری از دایره فروش خارج شدند

مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گفت: املاک شهرداری که کاربری فرهنگی دارند از دایره اقتصادی شهرداری خارج شده‌اند و این املاک در لیست فروش قرار ندارند.

ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، درخصوص نحوه فروش املاک شهرداری تهران گفت:‌ «برای فروش املاک، بورس یکی از ابزار است، مزایده و تهاتر هم روش‌های دیگری است که استفاده می‌شود. در تمامی این موارد کارشناس رسمی براساس سامانه جامع املاک، ملک را کارشناسی و قیمت‌گذاری می‌کند و در تهاتر و مزایده هم فرایند فروش شفاف است.»

وی ادامه داد: «سرعت، زمان و صرفه و صلاح در اولویت دستگاه‌های اجرایی است. ممکن است یک منطقه به این نتیجه برسد که اگر ملک را امروز تهاتر کند سرعت کار بهتر است و ممکن است منطقه دیگری از روش مزایده یا عرضه در بورس استفاده کند. هیچکدام از این راه‌ها را مسدود نکردیم و همچنان عرضه املاک در بورس دنبال می‌شود.»

مختاری درخصوص فروش املاکی که ارزش فرهنگی و میراثی دارند اما ممکن است به ثبت میراثی نرسیده باشند مانند خانه شهرداران در دوره گذشته، تلاش برای فروش ساختمان روزنامه اطلاعات در این دوره از مدیریت شهری هم گفت: «املاکی که موضوعیت فرهنگی داشته باشند را نمی‌فروشیم، اما در خصوص فروش روزنامه اطلاعات، قرار است این ملک به بانک شهر واگذار شود که متعلق به شهرداری است و قرار نیست این ساختمان را تخریب کنند بلکه می‌خواهند از آن استفاده اداری کنند. ما قصد فروش هیچ ملکی که ارزش فرهنگی دارد را نداریم و هر ملکی که موضوعیت و کاربری فرهنگی دارد از دایره اقتصادی شهرداری خارج است و حتی درخصوص جابه‌جایی بهره‌بردار آن نیز معاونت اجتماعی و در کمیسیون بند ۶ تصمیم‌گیری می‌شود.»

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها