|
کدخبر: 286505

دستفروشان در روزهای پایان سال ساماندهی می‌شوند

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: سالیانه در ایام پایانی سال با افزایش دستفروشی مواجه هستیم و شهرداری اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهد.

جامعه دستفروشان در روزهای پایان سال ساماندهی می‌شوند

سعید بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در حاشیه یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه برخورد شهرداری تهران با دست‌فروشی و سد معبر گفت: نگاه مدیریت شهری در سطح شهر به شکلی است که دست‌فروشی را مشکل نمی‌داند بلکه سد معبر در سطح شهر را مشکل می‌داند و بر همین اساس در خصوص ساماندهی دست‌فروشان اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه امروز در صحن شورای شهر تهران نرخ بهای خدمات مشاغل سیار و بدون کانون بدون افزایش به تصویب رسید اظهار کرد: جلسات متعددی با شهرداران مناطق و شهردار تهران برگزار شد تا بتوانیم ساماندهی صحیحی همراه با در نظر گرفتن معیشت دست‌فروشان را اجرایی کنیم.

بیگی درباره چگونگی این ساماندهی بیان کرد: این ساماندهی به صورت ایجاد روزبازارها و ساماندهی در محل با هدف کنترل ترافیک در محدوده انجام خواهد شدو برنامه‌هایمان با رویکرد توانمندسازی دستفروشان اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه سالیانه در ایام پایانی سال با افزایش دستفروشی مواجه هستیم گفت: شهرداری اقدامات قانونی خود را انجام می‌دهد و در موضوع ساماندهی دستفروشان علاوه بر منافع شهر، شهروندان، تولید کنندگان و کسبه سعی خواهد کرد که معیشت دست‌فروشان را نیز مد نظر قرار دهد.

بیگی در پاسخ به سوالی در خصوص بسته شدن معابر منطقه ۲۱ توسط دستفروشان گفت: شهرداری با رویکرد ساماندهی در محل و همچنین همکاری شهرداری مناطق تلاش خواهد کرد که در جهت تسهیل تردد اقدام کند در حال حاضر این ساماندهی برای دستفروشان در چهارراه ولیعصر آغاز شده و برای هفت تیر نیز به زودی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: برای سایر مناطق نیز با هماهنگی شهرداران مناطق شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و شرکت شهربان و حریم بان اقدامات لازم انجام خواهد شد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها