|
کدخبر: 284674

جمع آوری متکدیان پایتخت

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: طرح جمع‌آوری متکدیان از دو هفته پیش در تهران آغاز شده و در طول این مدت بیش از ۴۰۰ متکدی جمع‌آوری شده است.

سید احمد احمدی‌صدر با بیان اینکه طرح جمع‌آوری متکدیان در روزهای گذشته توسط شهرداری انجام شد، اظهار کرد: اتفاق خوبی در تهران افتاد و تعدادی از متکدیان که شناسنامه‌دار بوده و در معابر و چهارراه‌ها تکدی‌گری می‌کردند، جمع آوری شدند.

وی با اشاره به جمع‌آوری بیش از ۴۰۰نفر متکدی تصریح کرد: در برخی موارد، مردم گل‌فروشان و یا دست‌فروشان در حال تردد در معابر را متکدی می‌دانند اما متکدیانی که جمع‌آوری شدند، کسانی هستند که رسماً دست گدایی دراز کرده و تکدی‌گری می‌کنند که شاید تعداد آنها در مجموع کمتر از یک هزار نفر باشد و ما در طول این چند روز ۴۰۰نفر را ساماندهی کردیم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه طبق قانون کسی که تکدی‌گری می‌کند مجرم است، یادآور شد: متکدیانی که در طول مدت اخیر جمع‌‌آوری شدند به دستگاه قضایی معرفی شدند که برخورد لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی اعلام کرد: شهرداری مراکز ساماندهی را برای این افراد در اختیار قرار داده و علاوه بر اختصاص این سرپناه، مواردی را از طریق دستگاه قضا پیگیری می‌کند.

احمدی‌صدر با اشاره به انجام مشاوره و برقراری اتصال و ارتباط با خانواده برای متکدیان گفت: دستگاه‌های حمایتی همچون سازمان بهزیستی و کمیته امداد نیز در مرکز حضور دارند تا کمک کنند نیازهای این افراد برطرف شود و اگر از شهرستان به پایتخت آمده‌اند به شهرستان‌های خود بازگردانده شوند.

وی با تأکید بر اینکه هدف نهایی طرح جمع‌آوری متکدیان این است که هیچ فردی در معابر و چهارراه‌ها تکدی‌گری نکند، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز این وعده را داده که اگر افراد اهل کار و فعالیت باشند، به آنها در زمینه اشتغال کمک کند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها