|
کدخبر: 262526

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند تهران در گفت و گو با گسترش نیوز مطرح کرد

طرح زنده گیری سگ های ولگرد در دستور کار قرار گرفت

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند به گسترش نیوز گفت: طرح جمع آوری سگ های ولگرد در دستور کار قرار گرفته است و با کمک شهروندان شاهد کاهش تعداد آن ها در سطح شهر هستیم.

اجتماعی طرح زنده گیری سگ های ولگرد در دستور کار قرار گرفت

این روز‌ها در گوشه و کنار خیابان‌، شاهد سگ‌های ولگردی هستیم که با بیماری های بسیاری همراه هستند و گاهی به صورت دست جمعی، یک خیابان را بند می‌آورند تا از آن عبور کنند. تعداد این سگ‌های ولگرد روز به روز در حال افزایش است. افزایشی که مزاحمت برای شهروندان را به همراه داشته. سگ هایی که در بدن خود زخم هایی دارند که اگربه آن رسیدگی صورت نگیرد، بیماری های خطرناکی را برای شهروندان به همراه دارد. البته این موضوع بخشی از ماجراست و آسیب های جسمانی که از طریق سگ های ولگرد آن هم در ساعات پایانی شب به شهروندان وارد می شود بخش دیگر ماجراست. اما چرا تا کنون برای این مساله تدبیر های لازم صورت نگرفته است؟

طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد در دستور کار

شادی مالکی،معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند در ارتباط با طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد به گسترش نیوز می گوید: با توجه به افزایش تعداد سگ‌های ولگرد و مزاحمت برای شهروندان که باعث  درخواست‌های مکرر  از سوی شهروندان در خصوص برطرف نمودن این مشکل مطرح شده است، طرح ضربتی جمع آوری این سگها در دستور کار قرار گرفته است و  در حال اجرا است.

وی در ادامه گفت: اکیپ‌های زنده گیری به صورت روزانه، به تمام مناطق اعزام می‌شوند. همچنین در مناطقی که سگ‌های ولگرد در آن وجود دارد و ما از آن بی‌اطلاع هستیم، از طریق تماس‌های شهروندان مطلع می‌شویم که در کدام مناطق اکیپ زنده گیری را اعزام کنیم. شهروندان هم می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۳۷ در این امر مارا یاری کنند.

 

شادی-مالکی

 

معاون امور مناطق سازمان مدیریت پسماند در ادامه روند زنده گیری سگ‌های ولگرد اظهار کرد: پس از زنده گیری سگ‌های ولگرد توسط سازمان مدیریت پسماند، این حیوانات بلافاصله معاینه و در صورت بیماری، درمان و سپس وارد مرحله عقیم‌سازی می‌شوند. سپس سگ هایی که بیماری آنها وخیم است از دیگران جدا می‌شوند. همچنین دکتر دامپزشک به صورت روزانه، روند درمان را انجام می‌دهد.

همکاری با حامیان حیوانات

مالکی در رابطه با همکاری این سازمان و گروه‌های حمایت از حیوانات عنوان کرد: اقدامات تامین غذا، نظافت ، عقیم‌سازی ، تهیه دارو و درمان سگ‌های ولگرد، از سوی اعضای این گروه به صورت کاملا داوطلبانه انجام می‌گیرد. این انجمن با هزینه شخصی حتی تعداد زیادی واکسن هاری تهیه کرده و برای هزینه عقیم‌سازی سگ های ولگرد از این گروه کمک گرفته شده است. این همکاری بین سازمان مدیریت پسماند و گروه‌های حامی حیوانات ادامه دارد و امیدواریم که تا ماه‌های آینده شاهد کاهش سگ‌های ولگرد در سطح شهر باشیم.

صحبت‌های یکی از اعضای گروه حامی حیوانات

حامد محمود خانی، یکی از اعضای گروه حامی حیوانات گفت: شناسایی و جمع آوری سگ‌های ولگرد، مدت زمان زیادی است که در دستور کار این گروه قرار گرفته و در ابتدا با تعداد اندکی از اعضا مشغول به کار شدیم به طوری که  در کوچه و خیابان‌های شهر، به دنبال پیدا کردن و غذا رسانی به این حیوانات بودیم.

 محمود خانی در ادامه گفت: بعد از اینکه تعداد اعضای گروه بیشتر شد و مبالغ بیشتری جمع آوری کردیم، کار امداد رسانی آغاز شد و مناطق تحت پوشش هم گسترده تر کردیم. به طوری که در طول روز ۳ الی ۴ منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهیم.

او ادامه داد: نقاهتگاهی در پارک جنگلی کوهسار، واقع در منطقه ۵ تهران احداث کردیم و سگ‌های ولگردی که از سطح شهر جمع آوری می‌شوند را به این مکان منتقل می‌کنیم تا مرحله عقیم‌سازی و درمان صورت پذیرد.

شهرداری مانع کار می‌شد

این حامی حیوانات  در پایان صحبت هایش گفت: در روز‌های شروع به کار این گروه، مشکلات بسیاری را با شهرداری داشت و مامورین شهرداری از فعالیت‌های ما جلوگیری می‌کردند. این جدال با شهرداری منجر شد تا دو بار برای تخریب نقاهتگاه اقدام کنند. البته با گذشت زمان، ارتباط بین گروه و شهرداری بهتر شد به طوری که درحال‌حاضر، همکاری‌های خوبی بین ما صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها