|
کدخبر: 276247

وجود ۲۶هزار معتاد متجاهر در تهران

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با اشاره به برآورد وجود حدود ۲۶ هزار معتاد متجاهر در شهر تهران و ایجاد ظرفیت ۲۶ هزار نفری نگهداری معتادان متجاهر ظرف دو ماه آینده از تغییر چشمگیر چهره تهران از حیث وجود معتادان متجاهر تا نوروز خبر داد.

جامعه وجود ۲۶هزار معتاد متجاهر در تهران

سید عباس جوهری، در تشریح روند فعالیت قرارگاه اجتماعی استانداری تهران برای جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهر تهران گفت: برآوردها حاکی از وجود ۲۵ تا ۲۶ هزار معتاد متجاهر در تهران است. بر همین اساس روند تأمین همین میزان ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر در قرارگاه اجتماعی استان تهران با همکاری دستگاه‌های مختلف آغاز شد.

وی افزود: در این راستا در شهرستانها مسئولیت بر عهده فرمانداران گذاشته شده و در تهران نیز مسئولیت بر عهده شهرداری تهران است؛ لذا مقرر شد ۵ هزار نفر ظرفیت توسط شهرداری تهران ایجاد شود که این مهم محقق شد. اتفاق ارزشمندی که باعث شد مشکلات منع پذیرش افراد زیر ۱۸ سال، بالای ۶۵ سال، افراد دارای زخم باز، بانوان، بیماران اعصاب و روان و معلولین و... حل و فصل شود به شکلی که کار متناسب به صورت تخصصی برای تمام افراد با شرایط خاص انجام و ظرفیت نگهداری برای آنها ایجاد شده است.

جوهری ادامه داد: در حقیقت حدود ۸ مقوله تخصصی مورد توجه قرار گرفت و محل‌های خاص برای افراد با شرایط خاص تدارک دیده شده است. مثلا در غرب استان ظرفیت ۱۰۰۰ نفری در مرکز اخوان ایجاد شده است، به عبارت دیگر یکی از مشکلات اصلی در این حوزه همین ایجاد ظرفیت‌ها بود که امروز و در دولت جدید از ابتدای کار تا امروز ۱۴ هزار ظرفیت ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در مرحله بعد اشتغال و کارآفرینی برای این افراد پیگیری خواهد شد؛ چرا که پس از جمع آوری و بهبود معتاد متجاهر اشتغال از بازگشت دوباره فرد به اعتیاد تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد؛ لذا بحث حرفه آموزی و اشتغال این افراد نیز به صورت همزمان با موضوع جمع آوری و بهبود مورد توجه قرار گرفته است و در این مسیر از ظرفیت خیرین و مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی استفاده خواهد شد.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن طرحی برخی تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته خواهد شد تا از حمایت و ظرفیت آنها برای اشتغال افراد بهبود یافته بهره گرفته شود، افزود: با این تدبیر زمینه بازگشت افراد بهبود یافته به اعتیاد کم رنگ می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر برآوردها برای تعداد معتادین متجاهر در تهران صحیح باشد ظرف دوماه آینده سقف ظرفیت پیش بینی شده در حدود ۲۶ هزار نفر ایجاد و همزمان جمع آوری هم انجام می شود و قطعا به سمتی می رویم که می‌توانیم بگوییم تغییر چشم گیر چهره تهران از حیث وجود معتادان متجاهر تا نوروز سال جاری محقق خواهد شد.

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    💩 بدون شرح

  • ناشناس ارسالی در

    التماس میکنم وعده ندین انجام بدین

  • ناشناس ارسالی در

    اگر تورم حل نشه مشکل مالی خانواده ها حل نشه بجای حل اقتصاد سراغ سیاست بریم میشه ۲۶ میلیون نفر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها