|
کدخبر: 284335

آمار عجیب از نسبت طلاق به ازدواج

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: نسبت طلاق به ازدواج در تهران ۵۲ درصد است و این روند رو به رشد آمار طلاق طی ۱۰ سال اخیر، نشان می دهد تعداد بانوان سرپرست خانوار در سالهای آینده بیش از آمار امروز خواهد بود.

جامعه آمار عجیب از  نسبت طلاق به ازدواج

مریم اردبیلی در جریان بررسی طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در جلسه امروز شورای شهر تهران افزود: بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵ تعداد ۵۹۲ هزار نفر با تمام تعاریف سرپرست خانوار در تهران به ثبت رسیده است که تمام این افراد نیازمند حمایت نیستند؛ یا تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی بوده و یا خودشان شاغل هستند.

وی با بیان اینکه ۳۳۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در شهر تهران تحت پوشش بهزیستی هستند، یادآور شد: ۲۵ هزار نفر نیز به همراه اعضای خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ نفر زن سرپرست خانوار را تشکیل می‌دهند و در شهرداری تهران اسامی ۱۵ هزار نفر بانوی سرپرست خانوار به ثبت رسیده است.

اردبیلی تصریح کرد: طبق آمار به روزرسانی شده، هفت هزار نفر از این افراد دقیقاً زن سرپرست خانوار هستند و پنج هزار نفر فرزندان این زنان بوده که زیر ۱۸ سال سن دارند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ شغل ایجاد شده و ۶۰۰ نفر تحت پوشش مشاغل خانگی بودند؛ همچنین با ۲ هزار زن سرپرست خانوار ارتباطاتی در نمایشگاه های فصلی داریم که البته شهرداری افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را تحت پوشش ندارد و باید بگویم که امروز شهرداری تهران مهمترین نهاد حمایتی از زنان سرپرست خانوار بوده و الگوی آن متفاوت است؛ به طوریکه در شهرداری الگو به این شکل است که امرار معاش را زنان در مراکز توانمندسازی انجام می دهند.

وی افزود: وقتی ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در سال ۱۳۹۶ منحل شد، امور مرتبط ذیل اداره کل ادغام شد، اما امروز ساختار در اداره کل امور بانوان ایجاد شده و بودجه در سازمان خدمات اجتماعی است و به این دلیل که موضوع اصلی سازمان خدمات اجتماعی، آسیب های اجتماعی است، اعتقاد داریم که زنان سرپرست خانوار نباید در کنار افراد در معرض آسیب باشند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها