|
کدخبر: 255621

خدمات مشاوره برای این زوجین رایگان شد

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از طرح پیش‌بینی شده این معاونت در راستای پیشگیری از طلاق مبنی بر ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره رایگان به تمام زوجین طی یکسال نخست زندگی مشترک خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، مشاوره‌های پس از ازدواج که طی یک سال اول برای همه زوجین رایگان است، برای دهک‌های پایین در سه سال بعد نیز رایگان خواهد بود.

انسیه خزعلی در نشست هم اندیشی با صاحبنظران حوزه زنان ضمن اشاره به نقش محوری بانوان در خانواده و اجتماع تاکید کرد: با توجه به میزان تأثیرگذاری زنان در سلامت خود، خانواده و نهایتا جامعه؛ یکی از بودجه‌های تخصیص یافته برای رفع آسیب‌های حوزه زنان، اعتبارات مربوط به مسئولیت اجتماعی در سفرهای استانی است.

معاون رئیس جمهور در خصوص طرح‌های پیش بینی شده برای پیشگیری از طلاق عنوان کرد: از جمله طرح‌های معاونت امور زنان و خانواده در این زمینه، طرح مشاوره‌های پس از ازدواج است که طی یک سال اول برای همه زوجین رایگان و برای دهک‌های پایین در سه سال بعد نیز رایگان خواهد بود.

وی افزود: لازم به ذکر است در این مشاوره‌ها موارد آسیب‌شناسی شده پیشین رفع شده و ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مشاورین، ایشان تحت نظارت و پایش مستمر خواهند بود.

 خزعلی ادامه داد: البته این طرح تنها به اختلافات زوجین محدود نبوده و در خصوص سبک زندگی، فرزندآوری و تاب آوری نیز خواهد بود تا پیش از رسیدن به اختلاف، مهارت‌های زندگی و حل مسئله آموزش داده شود.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به پیشنهادات مطرح شده در خصوص مناطق محروم عنوان کرد: بیشترین تمرکز در بازدیدهای استانی، مربوط به زنان محروم است و ضمن استقبال از طرح‌های مربوط به این حوزه، اقدام به برنامه ریزی جهت بازارچه‌های  فصلی، مرزی، استانی و حتی مجازی هستیم تا حاصل هنر و مهارت دست زنان در نواحی و مناطق مختلف کشور به سهولت به فروش برسد.

خزعلی با اشاره به اینکه در سفرهای استانی به بازدید از بند نسوان زنان توجه ویژه ای شده است، گفت: تلاش شده زمینه برای آزادی زنان زندانی جرائم غیرعمد فراهم شود، چرا که حضور ایشان در زندان با آسیب های فراوان همراه است.

وی افزود: قطعا با بودجه محدود دولت امکان تکفل همه این موارد وجود ندارد و باید از  کمک های مردمی بهره گرفت.

معاون رییس جمهور در خصوص حمایت از زنان آزاد شده از زندان گفت: طرح زنان برای زنان در این زمینه پیش بینی شده  تا زنان خیر و کسانی که قصد انجام فعالیت اجتماعی دارند، حمایت‌هایی را برای زنان تحت آسیب مانند زنانی که از زندان آزاد می‌شوند و نیاز به کار و حمایت دارند، انجام دهند. این حمایت‌ها می‌تواند مالی نباشد و حمایت‌های تربیتی بیشتر در اینجا مدنظر است و فرد احساس کند که یک خانواده تحت پوشش اوست و باید از نظر تربیتی و فرهنگی به فرزندان آن خانواده رسیدگی کند.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، وی ادامه داد: باید در کنار الگوهای همسر خوب و مادر خوب، بتوانیم الگویی از بانوی توانمندی که دارای نقش و فعالیت مدیریتی است، نیز ارائه دهیم چرا که مهم است زنان ایرانی بتوانند در جایگاه مدیریت نیز به عنوان الگو در جهان معرفی شوند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر