|
کدخبر: 279981

کاهش فشار خون در کم ترین زمان

فشارخون بالا عامل خطر عمده در سکته مغزی، حملات قلبی، نارسایی قلب، آنوریسم‌های شریانی (به عنوان مثال، آنوریسم آئورت)، بیماری شریان‌های پیرامونی و دلیل بیماری‌های مزمن کلیه است.

فشارخون بالا یک بیماری مزمن است که در آن فشار خون در شریان‌ها بالا می‌رود. به دنبال این افزایش فشار، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ‌های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند. فشار خون بالا خطرات جدی را به همراه دارد و حتی در برخی موارد بالا رفتن فشار خون باعث خون‌ریزی مغزی می‌شود، به همین دلیل ضرورت دارد که فشار خون را کاهش داد و کنترل کرد. در این مطلب شیوه ی جالب چینی ها برای کاهش فشار خون در کمتر از ۵دقیقه را به شما معرفی می کنیم.

کاهش فشار خون به شیوه چینی ها

متد کهن چینی براساس ارتباط انرژی بین نقاط فشار متفاوت در اعضا و بدن شما است ،این تمرین طبیعی ،شامل وارد کردن فشار در سه نقطه خاص به منظور پایین آوردن فشار خون خود در چند دقیقه است.

خط بین نقطه اول تا دوم

از خط اول تا دوم شامل انتهای لاله ی گوش تا ترقوه میشود ، یک فشار ملایم، هنگامی که دست خود را در طول این خط قرار داده اید وارد کنید ، این حرکت را ۱۰مرتبه به مدت۳ دقیقه در دو طرف گردن خود انجام دهید .

نقطه ی سوم 

بعد از وارد کردن فشار در مرحله اول، نوک انگشت خود را دقیقا در جهت خلاف عمل قبل، نیم اینچ از سمت لاله گوش خود در امتداد بینی فشار دهید ،ماساژ ملایم و با دقتی در دو طرف انجام دهید ،این تمرین هنگامی که شرایط شما به سمت استرس و یا فاکتور های احساسی دیگری متمایل میشود، تاثیر به سزایی دارد .

از وزن خود بکاهید

با افزایش وزن، غالبا فشار خون هم بالا می رود . فقط کاهش وزن به مقدار ۵/۴ کیلوگرم ، به کاهش فشار خون کمک خواهد کرد . به طور کلی ، هرچه بیشتر وزن خود را کاهش دهید ، از میزان فشار خون بیشتر کاسته می شود. همچنین کاهش وزن سبب می شود تاثیر داروهای کاهنده فشار خون بیشتر شود. پزشک می تواند در مورد میزان کاهش وزن و نحوه کاهش وزن به شما کمک کند.

ورزش کنید

انجام فعالیت منظم جسمانی ، حداقل به مدت ۳۰تا ۶۰دقیقه در بسیاری از روزهای هفته سبب کاهش فشار خون به میزان ۴تا ۹میلی متر جیوه می شود. مدتی به درازا نمی کشد تا این اختلاف را بتوان دید. اگر قبلاً فعال نبوده و ورزش نمی کرده اید، افزودن بر میزان ورزش ظرف چند هفته به کاهش  فشار خون منتهی خواهد شد.

تغذیه سالم

در خوردن مواد غذایی حاوی آرد سفید، شکر، برنج، تعادل را رعایت کنید و از خوردن غذاهای پرچرب و مواد غذایی حاوی مواد محرک مانند کافئین در قهوه و نوشیدنی های حاوی مواد شیرین کننده مانند نوشابه اجتناب کنید. حتی ۱یا ۲فنجان قهوه یا چای تیره می تواند باعث افزایش فشار خون شود. کافئین موجود یک ماده محرک است که باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه افزایش فشار خون می شود. به جای خوردن گوشت، شیر و تخم مرغ، از رژیم های غذایی گیاه خواری استفاده کنید.

مصرف نمک را کاهش دهید

حتی اندکی کاهش در مقدار سدیم جیره غذایی سبب کاهش فشار خون به میزان ۲تا ۸میلی متر جیوه خواهد داشت . توصیه های مربوط به کاهش سدیم عبارتند از:

میزان مصرف سدیم را به ۳۲۰۰میلی گرم در روز یا کمتر محدود کنید.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر