|
کدخبر: 279610 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران

موضوع قطع درختان اهمیت زیادی دارد

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در حاشیه یکصد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، با بیان اینکه از ۱۶ ماه گذشته عضو کمیسیون ماده ۷۷ قانون شهرداری هستم، اظهار کرد: از جمله مواردی که در جلسات این کمیسیون مطرح می شود این است که هیچ گونه آموزشی به کسانی که در منازل خود درخت دارند، داده نمی شود. علاوه بر این شهرداری هیچ پیوستی در پروانه های شهرسازی که تکلیف و نحوه برخورد مالک با درختان را مشخص کند، ندارد.

جامعه موضوع قطع درختان اهمیت زیادی دارد

امانی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باعث تخریب فضای سبز و قطع درختان در هنگام ساخت و ساز می شود عدم اطلاع کامل شهروندان متقاضی پروانه ساخت در زمینه مقررات و همچنین عدم هماهنگی بین دو معاونت شهرسازی و معاونت خدمات شهری هنگام صدور پروانه ساخت، عدم استانداردسازی پروانه های شهرسازی، قطع درختان پیش از خرید ملک توسط مالکان جدید و ضرورت شفاف سازی در این زمینه است.

امانی افزود: ده ها پرونده قطع درخت به کمیسیون ماده ۷۷ رسیده و باید ضعف ها در شهرداری برطرف شود و نیاز است که شورا و شهرداری برنامه ریزی جدیدی در این زمینه داشته باشند. ما با اطمینان نسبی آراء را صادر می کنیم اما ابهاماتی که عنوان شد، در پرونده ها قابل مشاهده است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها