|
کدخبر: 270998 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران؛

چمران برای دومین سال رئیس شورا شد / تلاش برای پایان اپیدمی قطع درختان در پایتخت

هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران، امروز یکشنبه (۲۳مرداد) وارد دومین سال خود شد. در این جلسه، انتخابات اعضای هیات رئیسه برگزار شد و مهدی چمران،رئیس شورای شهر ماند.

جامعه چمران برای دومین سال رئیس شورا شد / تلاش برای پایان اپیدمی قطع درختان در پایتخت

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با اشاره به جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در جلسه هم اندیشی امروز شورای اسلامی شهر تهران، با رأی گیری استمزاجی رئیس، نائب رئیس و هر دو منشی هیأت رییسه، انتخاب شدند.

 

نادعلی-شورا

وی در ادامه افزود: بر اساس تصمیم جمعی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، رئیس شورا مهندس مهدی چمران، نائب رئیس پرویز سروری و منشی ها، سوده نجفی و جعفر بندی شربیانی انتخاب شدند.

 مهم ترین دغدغه شورا رفاه شهروندان است

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و پنچمین جلسه شورا با تأکید بر اهمیت کیفیت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار و همچنین قیمت مناسب آن نسبت به دیگر مراکز، اظهار کرد: شهروندان استقبال خوبی از این محصولات دارند البته باید این رضایتمندی از کیفیت محصولات افزایش پیدا کند.

وی همچنین تصریح کرد: در بودجه سال قبل تأکید کردیم که سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار به توسعه کمی این میادین به ویژه در مناطق پرجمعیت بپردازد که توسعه این بازارها از درخواست های شهروندان به شمار می رود.

 

پیر-هادی

پیرهادی با اشاره به الزام شهرداری تهران برای ایجاد هشت بازار، بازسازی دو بازار، ایمن سازی ۱۰ بازار و مناسب سازی ۱۵ بازار برای معلولین یادآور شد: از شهردار تهران تقاضا می کنیم نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشد و نسبت به افتتاح و بهره برداری از بازار بیهقی و دیگر بازارها اقدام کند.

وی گفت: یکی از مسائلی که برای اعضای شورا بسیار اهمیت دارد، فراهم آوردن شرایط رفاه برای شهروندان است.

 قطع درختان توسط یک نهاد فرهنگی

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اپیدمی قطع درختان در پایتخت اظهار کرد: متاسفانه یکی از مراکز علمی و دانشگاهی نسبت به قطع درختانی با قطر زیاد اقدام کرده بود. با اینکه ادعا شده بود درختان خشک بودند اما اثری از خشک شدن در آنها دیده نمی شد.

امانی تأکید کرد: وقتی در مرکز لرزه نگاری درختان قطع شدند و نتیجه آن مشخص نشد، برخی جری می شوند و به قطع درخت اقدام می کنند. ما در روزهای آینده حتما شاهد قطع درختان توسط نهادهای عمومی و دستگاه های دولتی خواهیم بود.

 

ناصر-امانی

امانی تأکید کرد: وقتی در مرکز لرزه نگاری درختان قطع شدند و نتیجه آن مشخص نشد، برخی جری می شوند و به قطع درخت اقدام می کنند. ما در روزهای آینده حتما شاهد قطع درختان توسط نهادهای عمومی و دستگاه های دولتی خواهیم بود.

منابع باید به صورت پیمانکاری در شهر هزینه شود

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر سپردن امور جاری به حلقه های میانی و جوانان بر اساس بیانیه گام دوم و بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: شرایط به گونه ای بود که حاکمیت، کشور را اداره می کرد اما با توسعه شهرها دولت ها توانایی مدیریت بهینه را نداشتند که در همین راستا الگویی جدید شکل گرفت.

وی افزود: قوانین اداری، اجرایی و مالی کشور ما بر اساس مدیریت کشور از سوی حاکمیت بوده اما باید به صورت پیمانکاری در شهر هزینه شود. قوانین هنوز در این زمینه به روز نشده است. از شهرداری تهران تقاضا داریم که لایحه ای در این زمینه ارائه دهد و اصلاحاتی را در این خصوص لحاظ کند.

احمد-علوی

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شاید بخشی از این موضوع از حیطه وظایف شورا خارج باشد و به مجلس شورای اسلامی برگردد، خاطرنشان کرد: با این وجود از شهرداری تقاضا می کنیم در این راستا اقدام کند.

تعمیرات مترو با فوریت انجام شود

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه شورا با بیان اینکه ما شاهد فرسودگی ناوگان هستیم و باید تعمیرات به فوریت انجام شود، اظهار کرد: در بودجه امسال پیش بینی کردیم که از محل منابع شهرداری و دولتی، تأمین تجهیزات انجام شود.

وی افزود: مشارکت بخش خصوصی با شهرداری برای تأمین تجهیزات به میزان بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان و با بخش دولتی ۱۸۰ میلیارد تومان باید با مجوز شورای اسلامی شهر تهران باشد که سقف معاملات از سوی شهرداری، چهار هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه این لایحه برای ارائه مجوز به شرکت جهت انجام معاملات به شورا ارائه شده است، خاطرنشان کرد: قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات آماده شده که امیدواریم سقف خرید با مجوز شورا برای ما آزاد شود و بتوانیم این قرارداد را منعقد کنیم. ۲۲۰ میلیارد تومان از این قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی از تسهیلات کرونایی بوده که سال گذشته اختصاص یافته است.

 

مهدی-اصل

وی همچنین تصریح کرد: ۱۲۰ میلیون دلار نیز از سوی دولت پیش بینی شده که نیاز به مجوز شورای اسلامی شهر تهران دارد. تقاضای ما این است که با یک فوریت طرح موافقت کنند.

شایسته اصل با بیان اینکه از تمام بودجه ای که برای تأمین تجهیزات مترو پیش بینی و اعلام شد، حتی یک ریال جز برای حقوق و مزایا پرداخت نشد، اظهار کرد: تنها یک بار ۱۰ میلیارد تومان و بار دیگر ۱۱ میلیارد تومان برای خرید چرخ به شرکت بهره برداری مترو تزریق شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها