|
کدخبر: 272142

تلاش کردیم شهروندان را به حفظ فضای سبز تشویق کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پایتخت یک باغ شهر بوده و امروز آهن و سیمان و مصالح ساختمانی جای آن را گرفته است، گفت: سال گذشته حتی یک پروانه ساخت و ساز هم برای باغ صادر نشده است.

جامعه  تلاش کردیم شهروندان را به حفظ فضای سبز تشویق کنیم

اعضای شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری روز چهارشنبه با رئیس دیوان عدالت اداری دیدار کرده و مهدی چمران در این دیدار اظهار داشت: جایگاه نظام اسلامی ما به گونه ای است که مردم انتظار دارند اگر زمانی خلاف یا ظلمی انجام می شد، اکنون در حکومت اسلامی دیگر چنین چیزی نداشته باشیم.

وی تاکید کرد که می خواهیم در درجه اول هرچه کمتر مردم آسیب ببیند و از ضرر و زیان مردم جلوگیری کنیم و حجم پرونده ها نیز کاسته شود.

وی ادامه داد: تصمیماتی که شورای تهران می برد در کل کشور تاثیر گذار است و شهرهای دیگر الگوبرداری می کنند.

چمران افزود: گاهی در بحث مصوبات از شورا شکایتی می شود و به دیوان می آید که قبلاً هم بوده است، از جمله‌ موضوعات آرای ماده ۱۰۰ که اصولاً به ارای آن اعتراض می شود و آرایی که رای باغ صادر می شود و به دیوان شکایت می شود.

وی پیشنهاد کرد در موارد آرای باغات و آرای کمیسیون ماده ۱۰۰، شورای شهر و دیوان به نتایجی برسند که حجم پرونده ها کمتر و نتایج سریع تر اعلام شود.

چمران گفت:آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ از سالها قبل باقی مانده و اجرا نشده و وضعیت نامناسبی داریم.

وی با بیان اینکه درباره رای باغات حساس هستیم که حتی یک درخت هم حذف نشود، اظهار داشت: هر چقدر بتوانیم در مورد پرونده های ماده ۱۰۰ شکایت کمتری داشته باشیم از حجم کار دیوان کاسته و مردم هم راحت تر هستند.

به گفته وی، فضای سبز از پنج متر در سال ۸۲ به ۱۶/۵ در سال جاری رسیده است و برخی فضاهای سبز نهادها نیز با نظر رهبر معظم انقلاب در اختیار شهروندان قرار گرفت.

چمران ادامه داد: تهران یک باغ شهر بوده و امروز آهن و سیمان و مصالح ساختمانی جای آن را گرفته و باغشهر از بین رفته است.

وی با بیان اینکه قانون باغات اصلاح شد و تلاش کردیم شهروندان را به حفظ فضای سبز تشویق کنیم، گفت: متاسفانه قانون باغات در دوره گذشته عوض شد و به گونه ای تصویب شد که به حذف درختان منجر شده است.

وی ادامه داد:قانون باغات مجددا در حال بررسی و اصلاح است تا هم درختان حفظ و هم مردم آسیب نبینند .

وی تاکید کرد در همکاری با دیوان، از آرایی که شورا صادر می کند، دفاع می‌کنیم و دلایل آن را می گوییم تا از حجم شکایت ها کاسته شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر