|
کدخبر: 277297

تخفیف بازدید از باغ پرندگان برای این افراد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از مشکلات محله شیوای منطقه ۱۴ تهران دریافت و این مشکلات را بررسی کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در جریان یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش ناصر امانی عضو این شورا درباره محله شیوا در منطقه ۱۴ تهران را دریافت کردند.

ناصر امانی گفت: این محله ۲۷ هزار نفر جمعیت و سه مسجد دارد.

وی افزود: مردم این منطقه امیدوار به رفع مشکل بافت فرسوده و منتظر اجرایی شدن بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده هستند.

امانی سرانه فضای سبز در محله شیوا را نیم متر مربع عنوان کرد و گفت: دیگر بخش های منطقه سرانه بسیار خوبی در فضای سبز دارند اما در این محله وضعیت خوبی را شاهد نیستیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانه آموزشی محله صفر است و تنها یک بوستان دارد و باید املاکی خریداری و این مشکلات رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران نبود پارکینگ، وجود ۶۰ ستون برق و مزاحمت تردد در محله، نبود شعبه بانک، نبود خودپرداز را از مشکلات محله عنوان کرد.

همچنین محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ تهران گفت: بسته تشویقی ساخت و ساز در بافت فرسوده ابلاغ شده اما آنچه مردم تقاضا دارند بیش از آن چیزی است که ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: پنج باغ در محله شیوا وجود دارد که باید در کمیسیون ماده پنج تصویب شود تا بتوان به عنوان سرانه فضای سبز مورد استفاده قرار بگیرد.

سالاری پور درباره جمع آوری تیرهای برق نیز اظهار داشت: شرکت برق وظیفه خود را نسبت به جابجایی تیرهای برق انجام نداده و تعداد ۱۰ تیر معارض وجود دارد که باید جابجا شود.

شهردار منطقه ۱۴ افزود: برای افزایش سرانه های فضای سبز، فضای هشت هزار متر مربعی در خیابان کرمان برای ایجاد بوستان تملک شده است.

اجرای پروژه‌های منطقه نیازمند جهش

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه پروژه‌های منطقه نیازمند جهش است، اظهار داشت: ۳۲ پروژه در محله تدوین شده اما هنوز آغاز نشده است و ۵۳ پروژه توسعه محلی نیز در منطقه ۱۴ بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همچنین سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکل خیابان کرمان که ۵۰ سال مانده بود و امکان بازسازی منازل مسکونی در آن وجود نداشت، برطرف شده است.

علوی تاکید کرد: یکی از درخواست های مردم منطقه ۱۴ تعیین تکلیف بازارچه گل محلاتی است.

 

یک فوریت عوارض شهرسازی تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران همچنین یک فوریت لایحه اصلاح نحوه اخذ عوارض حوزه شهرسازی شهرداری تهران را در دستور کار قرار دادند.

حمیدرضا صارمی معاون شهردار تهران درباره این لایحه توضیح داد و گفت: با توجه به حمایت از کسب و کار و اشتغال آفرینی، رونق ساخت و ساز در تهران و همچنین تسهیل و دسترسی عموم شهروندان به مسکن این لایحه ارایه شده است.

وی افزود: فوریت طرح کاملا واضح است و شهرداری بخش قابل توجهی از منابع درآمدی را از این طریق تأمین می کند.

وی عنوان کرد: شهروندانی که عوارض نوسازی و خدمات شهری را پرداخت می کنند از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار می شوند و بابت عوارضی که به موقع پرداخت می کنند جایزه خوش حسابی می گیرند.

صارمی گفت: صدور پروانه از سال ۹۰ تا ۹۷ در حد معقول بود اما در سال ۱۳۹۰ میزان صدور پروانه ۲۸ هزار فقره بوده که تا سال ۹۷ کاهش محدودی داشته است.

به گفته او، صدور پروانه در سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۵۰۰ فقره رسید به طوری که کاهش صدور پروانه افزایش محسوسی داشته است.

وی ادامه‌داد: گزارش سازمان بازرسی نشان می دهد که در دوره پنجم مدیریت شهری، میزان عوارض ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون شهردار تهران عنوان کرد: در پایتخت هفت درصد بافت فرسوده داریم و ۹۳ درصد باقی مانده نیز بافت فرسوده نیست.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۳ رای موافق یک فوریت لایحه اصلاح نحوه اخذ عوارض حوزه شهرسازی شهرداری تهران را تصویب کردند.

تعیین تخفیف بهای بازدید از باغ پرندگان

 

اعضای شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه تعیین بهای خدمات بازدید از مجموعه باغ پرندگان در سال ۱۴۰۱ را بررسی کردند.

بر این اساس، بهای خدمات برای کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران به همراه خانواده حداکثر ۶ نفر با ۵۰ درصد تخفیف، بازدیدهای گروهی دانش آموزان و دانشجویان غیر از روزهای تعطیل رسمی، پنج شنبه ها و جمعه ها با ۵۰ درصد تخفیف، بازدیدکنندگان خانواده های تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) و بهزیستی با ۷۰ درصد و خانواده ایثارگران، جانبازان، شهدا و معلولین و دارندگان کارت منزلت با ارائه کارت مربوطه به تعداد چهار نفر و بازدید کنندگان به صورت خانوادگی با ۵۰ درصد تخفیف دریافت می‌شود.

بهای خدمات بازدید از مجموعه باغ پرندگان در جلسه گذشته شورای شهر، ۴۰ هزار تومان تعیین شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها