|
کدخبر: 277257

گزارش گسترش نیوز از یکصمدین جلسه شورای شهر تهران

در تهران ۷ درصد بافت فرسوده داریم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: گزارش سازمان بازرسی نشان می‌دهد که در دوره پنجم مدیریت شهری، عوارض ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

جامعه در تهران ۷ درصد بافت فرسوده داریم

حمیدرضا صارمی در یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت لایحه اصلاح نحوه اخذ عوارض حوزه شهرسازی شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت حمایت از کسب و کار و اشتغال آفرینی، رونق ساخت و ساز در تهران و همچنین تسهیل و دسترسی عموم شهروندان به مسکن، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این مسائل، لایحه به شورا تقدیم شده تا بتوان به صورت پلکانی مشوق هایی را برای مردم در نظر گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: شهروندانی که عوارض نوسازی و خدمات شهری را پرداخت می کنند از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار می شوند و بابت عوارضی که به موقع پرداخت می کنند جایزه خوش حسابی می گیرند.

وی با اعلام اینکه صدور پروانه از سال ۹۰ تا ۹۷ در حد معقول بوده است، یادآور شد: در سال ۱۳۹۰ میزان صدور پروانه ۲۸ هزار فقره بوده که تا سال ۹۷ کاهش محدودی داشته است.

صارمی افزود: صدور پروانه در سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۵۰۰ فقره رسید به طوری که کاهش صدور پروانه افزایش محسوسی داشته است. افزایش ۳۰۰ درصدی عوارض که در راستای جبران کاهش صدور پروانه انجام شده، کاهش ساخت و ساز را نیز به دنبال داشت.

معاون شهرسازی شهرداری تهران تأکید کرد: افزایش عوارض اثر محسوسی داشت و یکی از گلایه های مردم در مناطق مختلف شهر، افزایش این عوارض بود. لذا درخواست ما این است که اعضای شورا به لایحه رأی دهند.

صارمی با بیان اینکه فوریت طرح کاملا واضح است، یادآور شد: شهرداری بخش قابل توجهی از منابع درآمدی را خود تأمین می کند. گزارش سازمان بازرسی نشان می دهد که در دوره پنجم مدیریت شهری، عوارض ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و آیا ضرورتی بیشتر از بررسی این فوریت وجود دارد؟

وی همچنین تصریح کرد: ما در تهران هفت درصد بافت فرسوده داریم و ۹۳ درصد باقی مانده آن بافت فرسوده نیست. در مناطق جنوبی نیز افزایش قیمت عوارض از شهرداران استعلام شده است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها