|
کدخبر: 277083 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران؛

امکان تحویل ۵۵۰ دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس آنچه خودروسازان اعلام کردند این آمادگی وجود دارد که بالغ بر ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را به تهران تحویل دهند.

جامعه امکان تحویل ۵۵۰ دستگاه اتوبوس از سوی وزارت کشور

مهدی چمران در حاشیه نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مجلس با خودروسازان اظهار کرد: این جلسه به دعوت نایب رئیس مجلس برگزار شد. در جلسه اول مباحثی مطرح و اعلام شد که خودروسازان تا چه اندازه می توانند خودرو تحویل دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خودروسازان همه اعلام کردند که می توانند اتوبوس بسازند اما باید قرارداد منعقد شود و پیش پرداخت صورت بگیرد، یادآور شد: در این صورت خودروسازان می توانند خط تولید را برای اتوبوس آماده کنند، چرا که در ۱۲ سال اخیر خرید و تولید اتوبوس متوقف شده بود. برای تولید مجدد باید خطوط مجددا راه اندازی شود.

مهدی-چمران

وی ادامه داد: خودروسازان اعلام کردند که از زمانی که قرارداد منعقد شود تا ۱۴ ماه بعد اتوبوس تحویل داده می شود اما مسئله این است که در طول این ۱۴ ماه چه باید کرد؟ چرا که از طرفی دیگر تامین واگن مترو نیز یک سال و نیم طول می کشد. ۵۵۰ دستگاه اورهال شده و ۲۰۰ دستگاه جدید تا پایان شهریورماه تحویل داده شد، اما این تعداد کافی نیست.

چمران با بیان اینکه شرکت ها آمادگی تولید دارند، گفت: شروطی همچون پرداخت مبالغ از سوی وزارت کشور اعلام شد، اما شرکت ها می توانند ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان سال به شهر تهران تحویل دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در یکی از قراردادهای وزارت کشور نیز امکان تحویل ۵۵۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد، تصریح کرد: قرار بر این شد مباحث به صورت جزئی تر بررسی و جزئیات و میزان تحویل اتوبوس اعلام شود. ساخت هر اتوبوس چهار میلیارد تومان هزینه دارد که انعقاد قرارداد برای ساخت تعداد بالای اتوبوس، به رقم زیادی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: وزیر کشور در بازدید از نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری گفت که چرا با برگزاری نمایشگاه ها در خیابان سئول مردم آزار ببینند، در حالی که نمایشگاه شهر آفتاب به روز و فضای آبرومندی است و همه تجهیزات و امکانات برای برگزاری نمایشگاه های بزرگ از جمله نمایشگاه کتاب را در اختیار دارد.

چمران خاطرنشان کرد: وزیر کشور تمام تلاش خود را برای تامین اتوبوس انجام داده و منابع خرید اتوبوس خارج از بودجه تامین شده که امیدواریم استمرار پیدا کند

لزوم هماهنگی با سینماها برای پخش مسابقات جام جهانی

محمد آقامیری، درحاشیه نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران، در ارتباط با نزدیک شدن به ایام مسابقات جام جهانی اظهار کرد: با توجه به حساسیت های موجود در جامعه و نیاز جامعه به شادی و نشاط، ضرورت دارد تا دیدارهای تیم ملی ایران در حاشیه بازی های جام جهانی از تلویزیون های شهری پخش شود.

 

محمد-آقامیری

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در همین راستا، باید هماهنگی با سینماها انجام شود تا بعضی از سالن های سینما، در روزهای دیدار تیم ملی، اقدام به پخش بازی ها کنند.

آقامیری افزود: کارگروهی مبنی بر کارگروه جام جهانی تشکیل شده است که برنامه های پخش از تلویزیون های شهری و همچنین سینماها را پیگیری می کنند. نیاز است این کارگروه در کوتاه ترین زمان، گزارشی از فعالیت خود ارائه دهند.

مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز

علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران، طی تذکری اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم بارها نسبت به موضوع ساخت و ساز غیر مجاز تذکر دادند موضوعی که اگر رخ دهد می تواند برای نسل آینده در شهر تهران مشکل ساز شود.

وی افزود: در همین زمینه گزارشی به بنده رسیده است که در منطقه پنج شهرتهران در مورد اراضی «مراد آباد» که اراضی ملی است و در حریم واقع هستند، که با توجه به غفلت در گذشته ۲میلیون و صد و شصت هزار متر مربع به صورت رسمی به مردم واگذار شده است.

 

نادعلی-شورا

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:  در این مدت عده ای سودجو به شهروندان در همین اراضی وعده ساخت و ساز دادند و بارها سر همین موضوع درگیری رخ داده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با مصوبه شورای تامین و کمک دادستان تهران  و همراهی نیروی انتظامی روز پنجشنبه با ۶۰۰ نفر که شامل ۲۰۰ نفر از نیروی انتظامی و ۴۰۰ نفر نیروی اجرایی اقدام به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز کردند.

نادعلی تاکید کرد: شهرداران مناطق بدانند که شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم از هر مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز  حمایت می کند و نباید ساخت و ساز غیر مجاز در تهران رخ دهد.

عملکرد شهرداری در کسب درآمد پایدار

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در نود و نهمین جلسه شورا و در جریان بررسی حساب های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه های تیر، مرداد و شهریور سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: از مبلغ ۳۸ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان مصوب شده در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱ که ۷۶ درصد ترکیب بودجه است، هشت هزار و ۸۳ میلیارد تومان به میزان ۱۶ درصد را مبالغ حاصل از تملک دارایی سرمایه ای و سه هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان به میزان هشت درصد از منابع مالی شهرداری تهران را منابع حاصل از تملک مالی سرمایه ای تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان توسط شهرداری به میزان ۳۹ درصد از درآمدهای مصوب وصول شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری در بخش منابع حاصل از واگذاری املاک ۲۳۷ میلیارد تومان به میزان سه درصد از اعتبارات سال را وصول کرده و در این زمینه توفیق چندانی حاصل نشده است.

امانی همچنین تصریح کرد: شهرداری اقدام بزرگی انجام داده و سه هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان را در ۶ ماه ابتدایی سال در بخش تملک سرمایه ای مالی از محل اوراق مشارکت وصول کرده که ۸۲ درصد از رقم کل سال است. در مجموع از ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان، شهرداری تهران با ۱۸ هزار و ۷۴۵ میلیارد تومان معادل ۳۷ درصد از بودجه را وصول کرده است.

 

ناصر-امانی

وی با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی سال، کسری بودجه شهرداری تهران در سه فصل درآمدی ۶ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۸۳ میلیارد تومان در فروردین و اردیبهشت ماه وصول شده، در خرداد ماه به سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده و در مردادماه به پنج هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که علت آن خرید اوراق مشارکت بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: شهرداری در بخش مالیات بر ارزش افزوده چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان را وصول کرده که بیش از آنچه پیش بینی شده بود، حاصل شده است. شهرداری از محل عوارض قطع اشجار باید ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب می کرد که بیش از این حاصل شده است. اگر این رقم در نیمه دوم سال نیز افزایشی باشد برای شهرداری یک هشدار به شمار می رود و باید فکری به حال قطع درختان شود.

وی ادامه داد: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز از محل عدم تأمین پارکینگ حاصل شده که بیش از رقم مصوب بوده و این آیتم نیز یک هشدار محسوب می شود.

امانی با بیان اینکه ۴۴ هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان در بخش هزینه ای ابلاغ شد، تصریح کرد: از سرجمع بودجه ۱۰ درصد بلوکه شده که تذکر لازم داده شده است. تخصیص اعتبار ۱۹ هزار و ۳۸۹ میلیارد تومان بوده که عملکرد هزینه ای شهرداری از این میزان پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۹ درصد اعتبار است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در مجموع ۴۸ هزار میلیارد تومان در بخش هزینه نقدی و غیر نقدی ابلاغ و ۲۳ هزار میلیارد تومان تخصیص داده شده که میزان تحقق نسبت به تخصیص ۲۶ درصد است. عملکرد شهرداری در کسب درآمد پایدار، ۶ هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان معادل ۲۹ درصد پیش بینی شده را به ۳۴ درصد رسانده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها