|
کدخبر: 268761 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران:

افق های روشن پیش روی توسعه حمل و نقل عمومی / اضافه حقوق کارمندان شهرداری پیگیری شود

در هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد:اگر برنامه‌های پیش روی مدیریت شهری به درستی اجرایی شود می‌توانیم افق خوبی را در راستای توسعه حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

جامعه افق های روشن پیش روی توسعه حمل و نقل عمومی / اضافه حقوق کارمندان شهرداری پیگیری شود

علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و نهمین جلسه شورا در تذکری اظهار کرد:  یکی از نکاتی که از ابتدا آغاز دوره ششم مدیریت شهری تهران مورد توجه قرار دادیم این بود که باید از ظرفیت‌های مردمی در پایتخت استفاده شود؛ معتقدم مدیران باید فرهنگ ویژه ای را در این موضوع مورد توجه قرار دهند و فناوری متناسب نیز در زمینه استفاده از ظرفیت های مردمی ایجاد شود.

وی افزود: برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری که در خیابان ولی عصر (عج) با الهام از آیین پیاده روی اربعین و یا ایام چراغانی نیمه شعبان که در تهران قدیم رخ می‌داد، انجام شد؛ البته طبق اطلاعات به دست آمده برای برگزاری این رویداد از ۹۰ درصد ظرفیت‌های مردمی به کار گرفته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: باید در زمینه مهمانی ۱۰ کیلومتری که در خیابان ولی عصر (عج) صورت گرفت آسیب شناسی لازم صورت بگیرد؛ پس از همه گیری کرونا برگزاری این مراسم قابل تقدیر است که همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌ها با همکاری یکدیگر چنین مراسم بزرگی را برگزار کردند؛ بنابراین لازم است تجربه نگاری در این زمینه صورت بگیرد.

نادعلی گفت: نکته قابل توجه دیگر این است که برخی از رسانه‌ها در برگزاری هر مراسمی سعی دارند نیمه خالی لیوان را ببینند و حرف هایی گفته می شود که سعی دارند ناامیدی را در جامعه تزریق کنند.

وی تاکید کرد: تصاویر موجود از برگزاری این مراسم نشان می‌دهد که تمامی اقشار جامعه و با هر پوششی در این مراسم به منظور علاقه ویژه امیر المومنین (ع) در این مراسم شرکت کردند و خوشبختانه مهمانی ۱۰ کیلومتری خیابان ولیعصر (ع) به بهترین شکل برگزار شد.

به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی هستیم

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مهمانی ۱۰ کیلومتری عید  غدیر، اظهار کرد: این اقدام یک حرکت ارزنده و مردمی بود و پیش بینی می شد که چنین ترافیک‌ سنگینی را شاهد باشیم به این دلیل که ورود اتومبیل به این مسیر، راه بندان شدیدی ایجاد می کند که این اتفاق نیز افتاد.

وی افزود: کسانی که این برنامه را تنظیم کرده اند ، تصور این را نداشتند که چنین استقبالی صورت گیرد ،  لذا بر این اساس توصیه های لازم را ابلاغ نکرده بودند.

چمران با بیان اینکه چنین ترافیکی با حضور این میزان جمعیت طبیعی است، خاطرنشان کرد: مترو و اتوبوس قادر نبود چنین جمعیتی را پوشش دهد اما این شرایط وجود داشت که از مردم دعوت شود تا از این وسایل استفاده کنند؛ با این وجود چون افراد به صورت خانوادگی در جشن شرکت کردند ترجیح می‌دادند از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه به شدت دنبال توسعه حمل و نقل عمومی هستیم، گفت: اگر برنامه‌های پیش روی مدیریت شهری به درستی اجرایی شود می‌توانیم افق خوبی را در راستای توسعه حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

چمران با بیان اینکه قطعات برای بازسازی اتوبوس‌ها تامین شده است، گفت: این اتوبوس‌ها در حال ورود به خطوط هستند.

مشکلات منطقه ۱۹ بسیار است

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در این جلسه عنوان کرد: گلایه های مردم در منطقه ۱۹ بسیار زیاد است و شهروندان با مشکلات بسیار زیادی در این منطقه همراه هستند.

وی گفت: طی ۱۰ ماه گذشته، ۳شهردار در این منطقه عوض شده است و این اتفاق خوبی نیست. در طی ادوار گذشته چنین اقدامی بی سابقه بوده است و‌ اولین شهردار کم‌ تر از ۴ ماه جا به جا شده است.

امانی ادامه داد: در شهرداری نیروی فعال بسیار زیاد است و درخواست بنده این است تا در اولین فرصت ، یک شهردار انتخاب شود تا وضعیت این منطقه را ساماندهی کند.

او در ارتباط با حقوق کارکنان رسمی شهرداری گفت: بنده مورد حمله کارکنان شهرداری به دلیل عدم افزایش حقوق آنها قرار گرفته ام و حرف های ناشایست به بنده زده شده که نمی توان در صحن شورا مطرح کرد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: قرار  بر این بود تا حقوق کارکنان دولتی ۱۰ درصد اضافه شود اما چرا چنین اقدامی برای کارکنان شهرداری صورت نگرفته است؟ از ۱۳هزار نفر کارکنان شهرداری، ۲ هزار نفر حتی ۱ ریال هم افزایش حقوق نداشته اند. از شهردار محترم درخواست دارم تا در اولین جلسه اعضای دولت، بحث اضافه حقوق کارکنان شهرداری را مطرح کند.

علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در هفتاد و نهمین جلسه شورا در تذکری اظهار کرد:  یکی از نکاتی که از ابتدا آغاز دوره ششم مدیریت شهری تهران مورد توجه قرار دادیم این بود که باید از ظرفیت‌های مردمی در پایتخت استفاده شود؛ معتقدم مدیران باید فرهنگ ویژه ای را در این موضوع مورد توجه قرار دهند و فناوری متناسب نیز در زمینه استفاده از ظرفیت های مردمی ایجاد شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها