|
کدخبر: 276888

اقوام ایرانی همواره با هم متحد هستند

رییس شورای اسلامی شهر تهران، اتحاد را رمز همیشگی اقوام ایرانی دانست و گفت: یکی از بارزترین ویژگی‌های اقوام ایرانی این است که با تمام تنوعی که وجود دارد، قرن‌هاست که در کنار هم با محبت و دوستی زندگی می‌کنند.

جامعه اقوام ایرانی همواره با هم متحد هستند

مهدی چمران در بازدید از جشنواره وحدت اقوام ایرانی ایران عزیز اظهار داشت: گاهی می‌بینیم در یک شهر یا استان چندین قوم مختلف در کنار هم با وحدت و دوستی زندگی می‌کنند و همواره در هر شرایطی در کنار هم متحد و صمیمی هستند.

وی برگزاری جشنواره ایران عزیز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از این دست جشنواره‌ها در تهران در گذشته هم برگزار شده و همواره مورد استقبال مردم قرار گرفته است.  این مساله نشان می‌دهد که برگزاری جشنواره اقوام برای مردم به جهت آشنا شدن با اقوام مختلف موثر است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه براینکه موجب آشنایی مردم با فرهنگ‌های اقوام مختلف می‌شود، زمینه گردشگری را هم فراهم می‌کند. چون مخاطبان با ابعادی از زندگی، فرهنگ، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها آشنا می‌شوند که شاید کمتر به آنها پرداخته شده و این موجب می‌شود مخاطبان برای بازدید از شهرهای مختلف برنامه‌ریزی کنند.

چمران گفت: اقوام ایرانی همواره با هم متحد هستند و در مقابل توطئه‌هایی که در طول تاریخ پیش آمده، ایستاده‌اند و همگی به عنوان ایرانی به فرهنگ و کشور خود پایبند بوده‌اند. 

جشنواره وحدت اقوام ایرانی با عنوان «ایران عزیز» از ساعت ۱۸ تا ۲۲ با اجرای برنامه‌های متنوع میزبان مخاطبان کودک و بزرگسال است که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای موسیقی اقوام، نمایش مستند کوتاه، برگزاری مسابقه برای حاضران و برنامه ویژه کودکان اشاره کرد.  همچنین هر روز تعدادی از هنرمندان و خوانندگان مطرح کشور با حضور در جشنواره به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

در بخش میدانی نیز ۳۵۰ غرفه پیش‌بینی شده که محصولات فرهنگی و صنایع دستی، محصولات غذایی، پوشاک و به طور کلی آداب و رسوم اقوام گوناگون در آن به نمایش درمی‌آید و عرضه می‌شود و تلاش شده بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات در اختیار شهروندان قرار گیرد. این غرفه‌ها هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ فعال خواهند بود و گروه‌های موسیقی اقوام نیز به اجرای برنامه می‌پردازند. 

منبع: ایرنا

ارسال نظر