|
کدخبر: 276128 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از نود و ششمین جلسه شورای شهر تهران

کودکان کار باید آموزش ببینند و حرفه یاد بگیرند/ هر مخزن زباله بین ۱۰تا ۱۵ میلیون تومان

مهدی چمران در حاشیه نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کودک، آینده یک کشور و پایه گذار جامعه است، اظهار کرد: هرچقدر برای کودکان در جامعه تلاش کنیم، نتایج بهتری را در آینده شاهد خواهیم بود.

جامعه کودکان کار باید آموزش ببینند و حرفه یاد بگیرند/  هر  مخزن زباله بین ۱۰تا ۱۵ میلیون تومان

وی با بیان اینکه چندین سال درخصوص کودکان کار اقداماتی از جمله جمع آوری آنها صورت گرفت، یادآور شد: عده ای از کودکان کار که جمع آوری شدند برای کشور ما نبودند و از کشور دیگری به ایران آمده بودند، که تلاش های بسیاری برای بازگرداندن آنها به کشورشان صورت گرفت. عده ای هم که از شهرهای دیگری آمده بودند، به شهر خود برگشتند.

چمران

چمران با بیان اینکه مدارسی در تهران برای حضور این کودکان ایجاد شد، تصریح کرد: کودکان کار باید آموزش ببینند و حرفه یاد بگیرند و کار درستی داشته باشند، چرا که حضور آنها در شهر چهره زشتی از تکدی گری را ایجاد می کند. پس از معتادان متجاهر باید به سمت جمع آوری کودکان کار و همچنین تکدی گران رفت و به این مشکل  پرداخت. شورا در حد بضاعت خود در این زمینه تلاش خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: روش دیگری برای جمع آوری زباله پیش بینی شده و نحوه کار تغییر خواهد کرد و دیگر شاهد کودکان زباله گرد نخواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مخازن زباله از سطح شهر جمع آوری شدند گفت: به این مخازن خسارت های زیادی وارد شد و تهیه مجدد آنها زمان زیادی را می خواهد، همچنین تهیه  هر مخزن زباله هزینه ای بالا دارد، برای مثال هر مخزن بین ۱۰تا ۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. برای جلوگیری از خسارات  چاره‌ای جز جمع آوری نیست.

چمران گفت: این جمع آوری مخازن در تمام مناطق شهر نیست و تنها در برخی نقاط است. برنامه‌ریزی برای شیوه جدید جمع‌آوری زباله انجام شده که البته این اقدام ارتباطی با جریانات اخیر ندارد و در آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر