|
کدخبر: 276546

علت اصلی اعتیاد کودکان به فضای مجازی مشخص شد

روانشناس کودک و نوجوان گفت: یکی از علائم اعتیاد به اینترنت کاهش توجه و تمرکز است و والدین باید علت اصلی اعتیاد کودک به فضای مجازی را پیگیری کنند.

روانشناس کودک و نوجوان گفت: اعتیاد به هرنوع عادتی می‌گویند، که باعث مختل شدن عملکرد عادی زندگی ما می‌شود.

عامریان روانشناس کودک و نوجوان گفت: اعتیاد به فضای مجازی آن گونه تعریف می‌شود، که ما به هرنوع عادتی که عملکرد زندگی مارو مختل کند اعتیاد به وجود می‌آورد و فضای مجازی هم دقیقا استفاده آن از عادت گذشته و تبدیل به اعتیاد شده است.

او افزود: علائم اعتیاد به اینترنت همچون اختلال در خواب، کاهش توجه و تمرکز، مختل شدن عملکرد عادی زندگی است.

روانشناس کودک و نوجوان ادامه داد: علت اصلی اعتیاد کودکان به فضای مجازی این است که زمان باکیفیت والدین به همراه کودکان و نوجوانان خود که می‌گذرانند کم بوده و جذابیتی نداشته است. در این صورت تعامل مثبت بین والد فرزند برقرار نمی‌شود.

عامریان بیان کرد: آسیب‌های که کودک و نوجوان را در فضای مجازی تهدید می‌کند تعرض به روح و روان او اگر آموزش خود مراقبتی داده نشده باشد و بروز اختلالات یادگیری و کاهش کیفیت تحصیلی می‌باشد.

او تصریح کرد: برای جلوگیری از اعتیاد کودکان به فضای مجازی، بهترین پیشنهاد افزایش زمان با کیفیت بین والدین و فرزندان خود، تهیه برنامه‌های جذاب و متناسب با سن و سال کودکان، زمان بندی کردن فضای مجازی برای استفاده کودکان، آموزش امنیت مجازی و خودمراقبتی به فرزندان برای مصون ماندن دراین فضا می‌باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها