|
کدخبر: 276195

مردم از نظافت و رفت و روب شهر راضی نیستند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران جزئیات طرح جدید جمع‌آوری زباله در تهران را تشریح کرد.

جامعه مردم از نظافت و رفت و روب شهر راضی نیستند

مهدی پیرهادی در حاشیه نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره موضوع رفت و روب شهر تهران، گفت: امروز جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران با توجه به برخی از نارضایتی‌ها در حوزه رفت و روب برگزار خواهد شد و مقرر شده نقطه نظرات سازمان مدیریت پسماند و شهرداران مناطق در این جلسه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: طرح جمع‌آوری جدید زباله در ۲ منطقه به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد. مردم از نظافت و رفت و روب شهر راضی نیستند. لذا به دنبال ایجاد طرح جدید در حوزه رفت و روب هستیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: چند سالی است که قیمت فهرست بها شامل هزینه رفت و روب و خودروهای پیمانکاران به روز نشده و پیمانکاران از ماشین‌های قدیمی و فرسوده استفاده می‌کنند. قیمت فهرست بهایی که امروز در تهران ملاک عمل است متعلق به سال‌های قبل است و در مقایسه با سایر شهرها پیمانکاران در تهران چند برابر بیشتر دریافت می‌کنند؛ لذا این منجر شده به اینکه پیمانکاران اقدامات لازم را انجام ندهند.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال ریشه یابی مسائل هستیم، گفت: بدنه شهرداری می‌دانند که پیمانکاران چه میزان دریافت می‌کنند. تعداد ماشین‌ها و ساعت فعالیت آنها یکسان نیست و باید به صورت واقعی تنظیم شود. معاونت خدمات شهری مدلی را آماده کرده و پیشنهاد ما نیز این است که به دلیل اهمیت رفت و روب، این طرح ابتدا در 2 منطقه به صورت پایلوت اجرایی شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در طرح جدید فهرست بها اصلاح خواهد شد، افزود: در طرح جدید فهرست بها که شامل تعداد کارگران، هزینه ماشین‌آلات، هزینه راننده و رفت و روب است مشخص خواهد شد. شهردار تهران نیز چندی پیش در صحن شورا اعلام کرد: قرار است ۱۵ هزار مخزن زباله خریداری شود و روش رفت و روب جدید شود.

پیرهادی درباره وضعیت زباله‌های شهر تهران و جمع‌آوری آنها گفت: تعداد کمی مخزن زباله جمع آوری شده، برخی از مخازن آسیب دیده بودند که ظرف هفته‌های آینده ترمیم خواهند شد. ممکن است در نقاطی سطل‌های زباله آسیب دیده باشد؛ اما جایگزینی‌ مخازن در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها