|
کدخبر: 255781

شهروندان زباله‌های خود را بفروشند!

شهردار بجنورد گفت: با توجه به سیاست‌گذاری انجام شده در راستای تفکیک پسماند‌های خشک، جانمایی ایستگاه زباله خشک، در ۳ نقطه به صورت پایلوت آغاز و سپس به ۵ نقطعه شهری افزایش خواهد یافت.

جواد حمیدی گفت: علاوه بر جمع آوری پسماند در ایستگاه، شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن چپاک از کافه بازار و نصب در گوشی همراه خود، درخواست خود را جهت اعزام خودرو‌های جمع‌آوری و دریافت پسماند خشک در هر زمان و مکان به آسانی اعلام کنند.

حمیدی گفت: پسماند خشک را از شهروندان خریداری میکنیم و مردم میتوانند با تحویل پسماند خشک بسته‌های تشویقی شامل، اقلام، کیسه زباله، کارت شارژ شهروندی و…بهره‌مند شوند.

حمیدی گفت: در راستای اجرای بهتر تفیکیک زباله از مبدا، آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان و اشاعه فرهنگ جداسازی پسماند‌ها در تمام سطوح به ویژه مراکز آموزشی و مدارس و درب منازل نیز انجام میگیرد.

 با اجرای طرح جمع آوری و تفکیک زباله از مبدأ، به میزان ۲۵ تا ۳۵ در صد از حجم زباله‌های دفنی کاهش می‌یابد و این طرح از لحاظ زیست محیطی و همچنین اقتصادی مقرون به صرفه است به همین منظور اجرای این طرح و فرهنگ سازی در جهت جدا سازی زباله‌های خشک و‌تر از اولویت‌های مدیریت شهری بجنورد است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها