|
کدخبر: 274562

بهترین وکیل خانم طلاق در تهران را انتخاب کنید

همگی ما به خوبی بر این امر واقف هستیم که آمار طلاق متاسفانه در کشور ما به صورت سالانه در حال افزایش است. 

با وجود آن که طلاق یک پدیده ناهنجار شناخته می‌شود اما گاهی باعث نجات زندگی افراد می‌شود. بسیار از زن و مردها به طور واقعی در زندگی مشترک به بن بست رسیده‌اند و راهی به جز طلاق پیش روی آنها وجود ندارد. اما گاهی نیز طلاق تنها دلایلی بچه‌گانه و یا از روی لجبازی دارد. 

بسیاری از افرادی که در پایتخت زندگی می‌کنند و تصمیم دارند تا دادخواست طلاق دهند با این سوال مواجه می‌شوند که آیا در این پروسه نیاز به وکیل طلاق دارند؟ چگونه یک وکیل طلاق در تهران پیدا کنند؟ با خواندن این متن پاسخ این سوالات را دریافت خواهید کرد. 

وکیل طلاق در تهران کسی است که به صورت کامل با مراحل طلاق، آیین و روند دادرسی، قوانین و مقررات مربوطه و رویه دادگاه‌های خانواده آشنایی دارد. 

طلاق پیچیدگی‌ها و اصولی دارد که تنها وکلای دادگستری نسبت به آن آگاه هستند و اگر فردی بدون وکیل اقدام به طلاق کند، با مشکل مواجه خواهد شد. 

سامانه طلاق 24 این امکان را فراهم کرده است که افراد بتوانند رزومه وکلای متعدد را مشاهده کرده و کسی را که بهتر می‌دانند برای پرونده طلاق خود انتخاب کنند. 

طلاق

انواع وکیل طلاق در تهران

طلاق انواع مختلفی دارد و زن و مرد می‌توانند براساس نوع طلاقشان وکیل انتخاب کنند. تفاوت وکیل در نوع طلاق به این جهت است که وظایف وکلا در هر نوع طلاق متفاوت خواهد بود. در ادامه به بررسی این انواع می‌پردازیم.

وکیل طلاق توافقی در تهران

ساده‌ترین و سریع‌ترین نوع طلاق در حقوق ایران، طلاق توافقی است. زمانی که زن و مرد تصمیم بگیرند با توافق یکدیگر از هم جدا شوند، به وکیل طلاق توافقی در تهران نیاز پیدا خواهند کرد. 

وکیل طلاق توافقی جلسه‌ای برقرار کرده و به زوجین کمک می‌کند تا در مورد مسائل مختلف ماند حضانت فرزند، مهریه، نفقه، اجرت‌المثل، جهیزیه و غیره باهم به توافق برسند. 

سامانه طلاق 24 با چندین وکیل طلاق در تهران همکاری دارد که جزو بهترین وکلا محسوب می‌شوند و با تجربه و تسلطی که به قوانین و مقررات طلاق دارند، می‌توانند به بهترین شکل به موکل کمک کنند.

زیرا اصلی‌ترین دغدغه‌ای که افراد در زمان اقدام به طلاق دارند این است که چگونه یک وکیل حرفه‌ای و مجرب که به احکام طلاق مسلط است پیدا کنند. 

 وکیل طلاق

وکیل طلاق به درخواست زوجه

از آنجایی که به موجب قانون ایران زن حق طلاق ندارد مگر در موارد خاصی، طلاق از طرف زوجه یکی از سخت‌ترین نوع طلاق‌ها محسوب می‌شود. در ماده 1129 قانون مدنی آمده است که: «در صورت استنکاف شوهر از دادن نفقه و عدم امکان اجرای حکم محکمه و الزام او به دادن نفقه زن می‌تواند برای طلاق به حاکم رجوع کند و حاکم شوهر را اجبار به طلاق می‌نماید. همچنین است در صورت عجز شوهر از پرداخت نفقه.» 

پس از ماده فوق می‌توان این چنین برداشت کرد که اگر مرد به همسر خود نفقه پرداخت نکند، زن باید در ابتدا به دادگاه درخواست الزام شوهر به پرداخت نفقه را بدهد و اگر باز هم مرد از پرداخت اجتناب کرد یا توانایی پرداخت نداشت، زن این امکان را خواهد داشت که به دادگاه درخواست طلاق بدهد. 

دلیل دیگری که زن می‌تواند با استناد به آن درخواست طلاق دهد به گفته وکیل طلاق در تهران، ماده 1130 قانون مدنی یعنی در عسر و حرج بودن زن است. 

اگر زن در زندگی مشترک در سختی باشد بگونه‌ای که تحمل آن را نداشته باشد، می‌تواند درخواست طلاق بدهد. البته مصداق عسر و حرج را قاضی تعیین می‌کند. 

با مراجعه به سامانه طلاق 24، با بهترین وکلای دادگستری در ارتباط باشید.

وکیل طلاق به درخواست زوج

مرد یا زوج این حق را دارد که بدون ارائه دلیل، تقاضای طلاق را به دادگاه بدهد و از این بابت محدودیتی ندارد. به همین دلیل طلاق از طرف مرد نیز دشواری زیادی ندارد اما در هرصورت مشورت کردن و وکالت دادن به وکیل طلاق در تهران کاری عاقلانه است. 

زمانی که زوج درخواست طلاق را در دادگاه مطرح می‌کند، قاضی دعوی را به داوری ارجاع می‌دهد و داور پس از چند جلسه مشاوره حقوقی طلاق با زوجه نظر خود را کتبا به دادگاه اعلام می‌کند. 

قاضی نیز اگر میان زوجین توافق حاصل نشده باشد گواهی عدم امکان سازش صادر می‌کند. مرد با داشتن این گواهی می‌تواند صیغه طلاق را در دفترخانه جاری کند.

 

وکیل خوب برای طلاق

پیشنهاد ما این است که حتما قبل از اقدام به طلاق حتما با وکیل طلاق در تهران مشورت کنید. چون وکیل طلاق بهتر از شخص دیگری اطلاعات کامل در این زمینه دارد و می‌تواند به بهترین شکل شما را راهنمایی کند. 

همچنین وکیل طلاق در تهران به جای موکل خود در جلسات دادگاه حاضر می‌شود و دیگر نیازی به حضور موکل نیست. 

اگر ساکن تهران هستید حتما از طریق سامانه طلاق 24، با وکیل طلاق در تهران ارتباط برقرار کرده و از وی کمک بگیرید. 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر