|
کدخبر: 255013

یک وکیل طلاق توافقی چه خصوصیاتی دارد؟

جامعه یک وکیل طلاق توافقی چه خصوصیاتی دارد؟

زمانی که زن و شوهر تصمیم می‌گیرند که به ادامه زندگی مشترک خود پایان دهند، در چنین شرایطی در صورت توافق طرفین، طلاق از نوع توافقی اتفاق خواهد افتاد. وکیل طلاق توافقی در طی کردن این روند خسته‌کننده به زوجین یاری می‌رساند و پروسه طلاق را تا حد امکان کوتاه می‌کند.

در انواع دیگر طلاق، معمولاً درخواست طلاق از سمت زن یا شوهر به دادگاه خانواده ارائه می‌شود اما در طلاق توافقی، زوجین قبل از مراجعه به دادگاه با هم توافق می‌کنند که اتمام زندگی مشترکشان به نفع هر دو خواهد بود. سپس تقاضای طلاق توافقی را در مرکز مشاوره مطرح کرده و بعد برای ارائه دادخواست طلاق توافقی به دادگاه رجوع خواهند کرد.

طلاق توافقی چیست؟

همانطور که ذکر شد، طلاق تفاهمی یا توافقی یکی از انواع طلاق می‌باشد که تعریف مشخصی از آن در متون قانونی وجود ندارد. زن و شوهر با کمترین درگیری و در صلح نسبی با یکدیگر توافق می‌کنند که از هم جدا بشوند و توافق آن‌ها در رای دادگاه به ثبت می‌رسد.

همه چیز در این طلاق بر مبنای توافق زوجین بوده و تمامی شرایط طلاق بر اساس توافق آن‌ها تعیین خواهد شد. لازم به ذکر است که به این طلاق « بائن» نیز گفته می‌شود. در طلاق تفاهمی زن و شوهر در رابطه با موضوعاتی مثل مهریه، جهیزیه، نفقه، حضانت فرزندان و... به توافق رسیده و بعد به دادگاه رجوع می‌کنند.

در مرحله بعد، درخواست صدور گواهی عدم سازش ارائه شده و سپس زوجین مراحل قانونی را جهت ثبت طلاق طی خواهند کرد. بدیهی است که حضور وکیل طلاق توافقی در این جریان بسیار کمک‌کننده بوده و به روند دادگاه سرعت می‌بخشد.

چه مدارکی برای اجرای حکم طلاق توافقی نیاز می‌باشد؟

زن و شوهر برای اجرای حکم طلاق تفاهمی می‌بایست که مدارکی را در دست داشته باشند. اولین و مهم‌ترین مدرک، شناسنامه و کارت ملی آن‌ها است. همچنین وجود عقدنامه یا سند ازدواج نیز در اجرای حکم طلاق الزامی می‌باشد.

چنانچه عقدنامه در دسترس زن یا شوهر نباشد، در این صورت آن‌ها می‌توانند به دفترخانه‌ای که در آن سند ازدواجشان تنظیم شده است، مراجعه کرده و یک نسخه رونوشت از عقدنامه خود تهیه کنند. همچنین تاییدیه عدم بارداری زوجه و یا نامه تایید دوشیزگی او نیز در انجام روند طلاق توافقی ضروری می‌باشد.

توافقاتی که مابین زوجین در رابطه با موضوعاتی مثل مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، اجرت المثل ایام زوجیت (زندگی مشترک)، نحوه ملاقات فرزند و استرداد جهیزیه صورت گرفته است، می‌بایست که در دادگاه خانواده شرح داده بشود.

همچنین در صورت وجود وکیل طلاق توافقی، وکالت‌نامه محضری طلاق نیز می‌بایست ضمیمه دادخواست بشود. توجه داشته باشید که وجود هرگونه نقص در مدارک مورد نیاز، ممکن است که در روند اجرای طلاق مشکل ایجاد کند. بنابراین توصیه می‌شود که در جمع‌آوری مدارک مورد نیاز از مشاور حقوقی کمک بگیرید.

لازم به ذکر است که وکیل پایه یک دادگستری که در حوزه طلاق تبحر کامل دارد و به عنوان وکیل خانواده نیز شناخته می‌شود، با تکیه بر دانش و تجربه حقوقی خود، امکان بروز خطا و اشتباه در روند دادرسی را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد.

به چه کسی وکیل طلاق توافقی می‌گویند؟

وکیل طلاق توافقی به فردی اطلاق می‌شود که وکالت شخصی را بر عهده گرفته و به عنوان نماینده او در دادگاه خانواده جهت انجام مراحل طلاق توافقی حاضر می‌شود.

 عموماً روند انجام مراحل طلاق طولانی و دشوار است، از این رو حضور بهترین وکیل طلاق که حاذق و با تجربه باشد، سبب سرعت بخشیدن و هموار شدن این مسیر خواهد شد.

در روند انجام مراحل طلاق توافقی، هر یک از زوجین می‌توانند برای خود اقدام به گرفتن وکیل کنند. در چنین حالتی حضور آن‌ها در دادگاه خانواده الزامی نبوده و وکیل طلاق توافقی با در دست داشتن شناسنامه، کارت ملی و عقدنامه زوجین به عنوان نماینده آن‌ها به محضر دادگاه می‌رسد و تمامی مراحل طلاق را به آسانی و با سرعت بالا انجام می‌دهد.

موضوعات حقوقی در اکثر موارد بسیار پیچیده و تخصصی هستند، از این رو پیشنهاد می‌شود که برای سرعت بخشیدن به جریان حل شدن مسئله حقوقی خود، حتماً از کمک یک وکیل کاربلد بهره ببرید تا از هدر رفتن وقت و هزینه‌های زیاد جلوگیری کرده باشید.

بهترین وکیل خانواده در حوزه طلاق توافقی شخصی است که بر تمامی جوانب مرتبط با طلاق واقف باشد و زوجین را از تنش‌های آسیب‌زننده احتمالی در جریان طلاق دور نگه دارد.

 وکیل طلاق توافقی بر قوانین حاکم بر موضوعاتی مثل حضانت طفل، مهریه و نفقه، اجرت‌المثل زوجه و... تسلط کافی داشته و می‌تواند به زن و شوهر کمک کند تا به یک توافق منطقی و موثر برسند.

مزایای گرفتن وکیل طلاق توافقی چیست؟

همانطور که ذکر شد، در صورت اخذ وکیل طلاق تفاهمی، حضور زن یا شوهر در هیچ‌کدام از مراحل دادگاه الزامی نبوده و آن‌ها مجبور به ملاقات یکدیگر نخواهند بود. این امر سبب جلوگیری از ایجاد تنش‌ها و اختلافات احتمالی بین زوجین خواهد شد.

وکیل طلاق توافقی با شعب مختلف و پیچ و خم روند دادگاه آشنایی کامل دارد، از این رو می‌تواند در کوتاه شدن روند رسیدگی جریان طلاق نقش موثری را ایفا کند. با اخذ وکیل، تنها لازم است که هزینه‌های مربوط به حق‌الوکاله و هزینه‌های فرعی وکالت را بپردازید و نیازی به پرداخت هزینه‌های غیرضروری نخواهید داشت.

در صورت حضور وکیل، اجباری به حضور زن و شوهر در جلسات مشاوره و دادگاه نخواهد بود و حتی اجرای صیغه طلاق تنها با حضور وکیل طلاق امکان‌پذیر می‌باشد. لازم به ذکر است که یکی دیگر از مزایای اخذ وکیل طلاق تفاهمی این است که ضرورتی بر مراجعه مکرر زوجین به دادگستری وجود نخواهد داشت.

برای پیدا کردن بهترین وکیل تهران در حوزه طلاق توافقی می‌توانید به وب‌سایت تهران وکیل رجوع کنید و در صورت نیاز از مشاوره حقوقی رایگان بهره‌مند شوید. موسسه حقوقی تهران وکیل با ارائه مشاوره حقوقی پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهد بود. همچنین اگر درگیر مسئله حقوقی مرتبط با مهریه هستید، تهران وکیل بهترین وکیل مهریه را نیز به شما معرفی خواهد کرد.

چنانچه در تهران حضور ندارید، به راحتی می‌توانید با وکیل آنلاین ارتباط برقرار کرده و مشکل حقوقی خود را در رابطه با امور خانواده تعریف کنید. وکیل مطابق با شرایط حقوقی شما، بهترین راهکار را در اختیارتان قرار خواهد داد.

منبع : https://www.tehran-atorney.com/

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها