|
کدخبر: 268512

آشنایی با وکیل متخصص طلاق توافقی و وظایف او

جامعه آشنایی با وکیل متخصص طلاق توافقی و وظایف او

وکیل متخصص طلاق توافقی از جمله وکلایی می‌باشد که در دعاوی زوجین نقش پر رنگی را ایفا می‌کند. در مواردی که زن و شوهر با یک‌دیگر توافق کنند که دیگر ادامه زندگی مشترک برای آنان امکان‌پذیر نیست، می‌توانند از کمک وکیل متخصص طلاق توافقی استفاده نمایند. وکیل متخصص طلاق توافقی در درجه اول وکیل پایه یک دادگستری بوده و به صورت تخصصی در بحث طلاق و دعاوی خانوادگی فعالیت می‌کند. امروزه با در نظر گرفتن افزایش آمار طلاق در جامعه، بسیاری از وکلای پایه یک دادگستری در حیطه پرونده‌های طلاق مشغول به فعالیت می‌باشند، اما این بدان معنا نیست که کلیه وکلا در کار خود متخصص بوده و قطعاً مابین آن‌ها افرادی پیدا می‌شوند که از لحاظ تجربه و دانش مبتدی هستند. بنابراین چطور می‌توان وکیل متخصص طلاق توافقی را پیدا کرد؟ در ادامه این راهنما ضمن آشنایی با وکیل متخصص طلاق توافقی قصد داریم با وظایف و اختیارات وی نیز آشنا شویم؛ بنابراین چنانچه درگیر مسئله طلاق هستید، پیشنهاد می‌شود تا انتهای این راهنما همراه ما باشید.

معرفی وکیل متخصص طلاق توافقی

وکیل طلاق توافقی فردی است که دارای مدرک تحصیلی حقوقی بوده و همچنین موفق به دریافت پروانه وکالت خود نیز شده است. وکلای متخصص طلاق توافقی در درجه اول وکلای پایه یک دادگستری بوده و همانند سایر وکلا یک حیطه تخصصی که در این مورد دعاوی خانوادگی است را انتخاب کرده‌اند و به طور حرفه‌ای دنبال می‌کنند.

توجه داشته باشید که اگر به دنبال وکیل طلاق توافقی هستید، بدون در نظر گرفتن تخصص وکیل پایه یک دادگستری به او مراجعه نکنید. علم حقوق دارای زیرشاخه‌های متعددی می‌باشد و به طور قطع وکلای دادگستری نمی‌توانند به طور همزمان بر تمامی گرایش‌ها مسلط باشند. بنابراین بهترین کار این است که در ابتدا درباره وکیل مورد نظر تحقیق کنید و حیطه فعالیت او را بشناسید.

ضرورت حضور وکیل متخصص طلاق توافقی

  • انجام تمامی مراحل دادرسی توسط بهترین وکیل برای طلاق توافقی به صورت تضمینی که با روند پیگیری پرونده‌های خانواده آشنایی دارد باعث می‌شود تا در کم‌ترین زمان ممکن کلیه امور مربوط به طلاق به اتمام برسد.
  • وکیل طلاق توافقی از این صلاحیت برخوردار است که به‌جای زوجین در دادگاه حضور یابد؛ بنابراین لزومی بر حضور طرفین طلاق در دادگاه نمی‌باشد.
  • وکلای طلاق توافقی دادخواست طلاق که در روند دادگاه مورد نیاز می‌باشد را تهیه و تنظیم می‌کنند. توجه داشته باشید که برخی از افراد معتقد هستند که تنظیم دادخواست طلاق کار بسیار راحتی بوده و خود اقدام به تنظیم آن می‌کنند. اما در اکثر مواقع به علت نداشتن دانش کافی در این زمینه دادخواست مذکور را به صورت ناقص تنظیم می‌کنند که این موضوع سبب طولانی‌تر شدن روند رسیدگی به پرونده در دادگاه می‌شود. ناگفته نماند در صورتی که دادخواست مذکور اشتباه تنظیم شده باشد، بعداً آثار حقوقی مختلف و مهمی را در پی خواهد داشت. وکیل طلاق توافقی با تکیه بر مهارتی که در تنظیم دادخواست طلاق دارد می‌تواند از خسارت‌های آتی و همچنین طولانی‌ شدن روند رسیدگی به پرونده جلوگیری نماید.
  • همانطور که پیش‌تر ذکر شد وکلای طلاق توافقی از این صلاحیت برخوردار هستند که به‌جای زوجین در دادگاه شرکت کنند. این موضوع از تنش‌ها و بحث‌هایی که ممکن است در طول دادرسی در دادگاه بین زوجین ایجاد شود، جلوگیری خواهد کرد.
  • حضور وکیل طلاق توافقی می‌تواند در کوتاه‌تر شدن روند دادرسی تأثیر به‌سزایی داشته باشد.
  • گرچه حضور وکیل طلاق توافقی مستلزم پرداخت حق‌الوکاله می‌باشد، اما با این کار از پرداخت هزینه‌های اضافی و بی‌جهت جلوگیری می‌شود.

میزان حق‌الوکاله وکیل متخصص طلاق توافقی

میزان حق‌الوکاله وکیل طلاق توافقی به طور مستقیم با اموری که قرار است برای پرونده انجام دهد مرتبط است. در اکثر مواقع قرارداد توافقی بین وکیل و موکل منعقد می‌شود؛ اما چنانچه قراردادی بین طرفین وجود نداشته باشد و بین آن‌ها اختلافاتی به وجود آید، میزان حق‌الوکاله وکیل طلاق توافقی بر مبنای تعرفه قانونی تعیین می‌شود.

حق‌الوکاله وکیل بر اساس فاکتورهای زیر تعیین می‌شود:

  • هزینه بابت ارائه مشاوره حقوقی طلاق
  • هزینه بابت نگارش لایحه
  • هزینه وکیل طلاق توافقی برای به ثبت رساندن مراحل طلاق در دفترخانه رسمی از طرف موکل
  • و...

در طلاق توافقی زن و شوهر باید در رابطه با تمامی اموری که مربوط به زندگی مشترک آن دو می‌شود مثل مهریه، نفقه، اجرت‌المثل و حضانت اولاد به توافق برسند و توافق مذکور در رأی دادگاه قید شود. چنانچه زوجین بدون آگاهی از قوانین و مقررات حقوق خانواده با یک‌دیگر توافق کنند، ممکن است در نهایت نتوانند حقوق قانونی خود را مطالبه نمایند.

در نتیجه بهتر است پیش از هرگونه اقدام از مشاوره یک وکیل طلاق توافقی استفاده نمائید. توجه داشته باشید که میزان هزینه وکلای طلاق توافقی برای ارائه مشاوره حقوقی به منظور راهنمایی مراحل طلاق بر اساس میزان تخصص و مدرک تحصیلی وکیل مذکور تعیین می‌شود؛ بنابراین باید گفت که هزینه مشاوره حقوقی برای هر وکیل متفاوت است.

ویژگی‌های بهترین وکیل طلاق توافقی

توجه داشته باشید که حضور بهترین وکیل طلاق توافقی در روند رسیدگی به پرونده طلاق می‌تواند تأثیر به‌سزایی داشته باشد اما تنها در صورتی که وکیل مذکور از تخصص و دانش حقوقی بالایی برخوردار باشد. به این منظور جهت آشنایی شما با ویژگی‌های بهترین وکیل طلاق توافقی در ادامه به توضیح برخی از خصوصیات چنین وکلایی خواهیم پرداخت:

بهترین وکیل طلاق توافقی شخصی است که بر تمامی قوانین و مقررات حقوق خانواده، انواع مختلف طلاق، روش مطالبه نفقه و مهریه، حضانت فرزندان و تمامی موضوعاتی که مرتبط با حیطه دعاوی خانوادگی است، تسلط و تجربه کافی داشته باشد.

از بهترین وکیل طلاق توافقی انتظار می‌رود  که شخصی مهربان، صبور و باحوصله نیز باشد. علاوه بر این، او باید دانش حقوقی خود را به‌روز نگه دارد. چنین وکلایی باید پیش از در نظر گرفتن حق‌الوکاله و منافع مادی خود، احقاق حقوق موکل خود را در اولویت قرار دهند.

از آن‌جایی که روند طلاق برای زوجین بسیار سخت و طلاقت‌فرسا است و احتمال تنش و فشارهای روانی وجود دارد، از بهترین وکیل طلاق توافقی انتظار می‌رود که در تمامی مراحل طلاق همراه موکل خود باشد و ضمن دلسوزی در پرونده، در قبال موکل خود مسئولیت‌پذیر و صادق نیز باشد.

وکیل متخصص طلاق توافقی به منظور پیگیری پرونده اسناد و مدارک لازم را از زوجین دریافت می‌کند. زوجین می‌بایست کپی شناسنامه، کارت ملی، سند عقد، وکالت‌نامه محضری وکیل طلاق و همچنین توافق‌نامه‌ای که به امضای ایشان رسیده است را در اختیار وکیل خود قرار دهند.

وکیل متخصص طلاق توافقی را چطور پیدا کنیم؟

بسیاری از افراد با مراجعه به اینترنت سعی دارند بهترین وکیل طلاق توافقی را برای رسیدگی به پرونده‌های طلاق خود پیدا کنند. جست‌وجو در اینترنت به منظور یافتن وکیل کار موثری است اما امروزه به علت وجود تعداد بی‌شماری از وب‌سایت‌های موسسات حقوقی، پیدا کردن معتبرترین و بهترین از بین آن‌ها به کاری دشوار تبدیل شده است.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها