|
کدخبر: 271275

موانع مراسم راهپیمایی اربعین برطرف شده است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از خدمات ویژه شهرداری تهران در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: موانع مراسم راهپیمایی اربعین برطرف شده است.

محمد امین توکلی زاده در جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های اربعین حسینی شهرداری تهران که صبح سه شنبه (۲۵ مرداد) برگزار شد، ضمن تاکید بر آمادگی همه نیرو‌های شهرداری برای خدمات رسانی به زائران حسینی گفت: مراسم راهپیمایی اربعین امسال با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و مستلزم آمادگی هرچه بیشتر خادمان اربعین است.

توکلی زاده با بیان اینکه یکی از جنبه‌های متفاوت بودن شرایط راهپیمایی اربعین امسال گرمای زیاد هواست، افزود: یکی از جدی‌ترین چالش‌های ما که موجب شده به نوع خدمت رسانی ما به زائران اربعین و راهپیمایی جاماندگان در تهران جهت بدهد و تمرکز زیادی روی این موضوع داشته باشیم بحث گرمای شدید هواست و باید خدماتمان را روی این موضوع معطوف کنیم و از صدماتی که زائران از گرما می‌بینند حداکثر جلوگیری را به عمل بیاوریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در روز‌های گذشته همراه با وزیر کشور در طول یک روز به وسیله بالگرد تمام مرز غربی کشور را مورد بازدید قرار دادیم و نکات لازم در ارتباط با فرایند خدمت رسانی به زائران در مرز‌ها احصا و به کمیته‌های ستاد اربعین منتقل شد.

توکلی زاده با تشریح اقدامات شهرداری تهران در سنوات گذشته گفت: امسال علاوه بر مرز‌ها در موقف‌ها هم قرارگاه ایجاد کردیم و در شهر‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا این قرارگاه‌ها فعال خواهند بود تا علاوه بر همه خدماتی که در سنوات گذشته ارائه می‌شد، شاهد خدمات جدی با رویکرد فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای باشیم. رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران افزود: ارائه خدمات در مرز‌ها و سپس برگزاری پویش‌های داخل عراق، هم در موقف‌ها و هم در طریق، بخش دیگر برنامه‌های ستاد اربعین است و در پایان هم اختتامیه فعالیت‌های ستاد اربعین را در شهر نجف شاهد خواهیم بود که بعد از رخداد اصلی و برگزاری راهپیمایی انجام خواهد شد.

توکلی زاده گفت: با توجه به خدمات شهری و حمل و نقل امسال رویکرد جدیدی اتخاذ شده است که به موضوعات فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای نگاه ویژه‌ای وجود دارد تا از ظرفیت حضور این مخاطب میلیونی حداکثر استفاده را بکنیم. توکلی زاده با بیان اینکه موضوع اربعین دیگر یک رسم بین شیعیان یا مناسکی بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها نیست، تصریح کرد: امروز اربعین یک رخداد جهانی است و تمام رسانه‌های جهان و افکار عمومی دنیا به آن توجه دارند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بررسی‌هایی که در باره پدیده شناسی اربعین شده است حاکی از آن است که هنوز پویش «سلام فرمانده» و «سلام یا مهدی» جا برای رشد دارد. این رخداد فرهنگی مراحل شهرستانی، استانی، ملی و فراملی خود را تجربه کرده است و حالا می‌تواند در جایی مانند اربعین به اوج خود که یک جنبه بین المللی است، برسد و باید همه ریز رخداد‌های این پویش را هم در نظر بگیریم و از آن‌ها غافل نشویم.

توکلی زاده با اشاره به اینکه برای برنامه‌های امسال شعار «انا من حسین» و «سلام یا مهدی» انتخاب شده است، تاکید کرد: همان رویکردی را که برای برنامه‌های اربعین دنبال می‌کنیم باید برای راهپیمایی جاماندگان تکرار کنیم و این برنامه‌ها در تهران با محوریت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها