|
کدخبر: 269182 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از هشتادمین جلسه شورای شهر تهران:

هشدار جدی درباره ساختمان های در حال ریزش در این منطقه

امروز هشتادمین جلسه شورای شهر تهران برگزار شد.

جامعه هشدار جدی درباره ساختمان های در حال ریزش در این منطقه

زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در هشتادمین جلسه شورا در تذکری با اشاره به آتش‌سوزی‌های شش ماهه اخیر نظیر آتش سوزی در طبقه سوم بیمارستان رسول اکرم در تیرماه، آتش سوزی مجتمع تجاری لیدوما در خردادماه، آتش سوزی در خوابگاه دانشجویی واقع در خیابان به‌افرین در اردیبهشت ماه، آتش سوزی در طبقات منفی زیرزمین با کاربری پارکینگ یا کاربری مشاغل پرخطر نظیر تعمیرگاه، نانوایی، کارگاه مبل در محلات مختلف شهر تهران اظهار داشت: ضمن تشکر از سرعت عمل نیروهای عملیاتی آتش نشانی تهران در مهار حریق‌های مزبور و انجام اقدامات  پیشگیرانه نظیر نصب بنر در مجاورت تعدادی از ساختمان‌های دولتی فاقد تاییدیه ایمنی در دو ماه گذشته، به شهرداری تهران تقاضا دارم که اجرای تکالیف مصوبه شورای اسلامی شهر تهران تحت عنوان  "الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌های موجود شهر تهران در برابر خطر آتش سوزی" از عقب ماندگی قابل توجهی برخوردار است اجرا شود.

وی ادامه داد: برای حفظ وصیانت از سرمایه های انسانی و کاهش خسارات مالی در حوادث آتی به خصوص در ساختمان های بلندمرتبه، عزم جهادی در اجرای موارد زیر و ارائه گزارش برنامه عملیاتی اجرایی به شورای اسلامی شهر تهران ضروری است:

1)  ایجاد سامانه برخط برای پایش و ردیابی و اطلاع رسانی برخط وضعیت قرمز ساختمان‌های ناایمن در برابر حریق با ارائه دسترسی به نهادهایی نظیر مراجع قضایی مطابق تبصره 1 ماده 1 برای تسریع در تصمیم گیری‌ها.

2)  ارائه برنامه زمان بندی پایش ایمنی ساختمان‌ها در برابر خطر اتش سوزی به کمیسیون‌های تخصصی شورا مطابق تبصره ۲ ماده ۱ و اولویت بندی ساختمان‌های مشمول مصوبه بر حسب میزان جمعیت پذیری، نوع تصرف، کاربری و ارتفاع.

3) اجرای وظایف ماده چهارم و پنجم مصوبه مبنی بر پیشگیری از وقوع حوادث اتش سوزی در کاربری های کارگاهی و صنعتی و تجاری به خصوص در پهنه های مختلط با مسکونی (پهنه M)  و در اماکن واجد ارزش تاریخی و فرهنگی از طریق تعیین و جلوگیری از استقرار کاربری های غیرمجاز و مخاطره امیز در داخل و حریم این اماکن با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و همکاری اتحادیه اصناف برای جلوگیری از ادامه فعالیت اصنافی که نسبت به قطع سیستم های ایمنی آتش نشانی حتی در ساختمان های جدید الاحداث اقدام می نمایند یا در تعمیر و نگهداری  سیستم‌های مزبور اهمال کنند.

4)  اجرای وظایف کمیته تخصصی ایمنی و اتش نشانی مطابق ماده ششم مصوبه در مواردی نظیر هماهنگی بین مناطق به نحوی که در شرایط مشابه به‌صورت کاملا یکسان عمل شود و از هرگونه تساهل، تسامح  و اعمال سلیقه فردی جلوگیری شود و مرحله اخطار و ایمن سازی مطابق با دستورالعمل پیوست این مصوبه، با طی مراحل صدور اخطاریه، نصب پلاکارد خطر مطابق مبحث 22 مقررات ملی و استفاده از حکم قضایی برای قطع خدمات آب و برق وگاز به ساختمان‌هایی که با عدم همکاری مالک در ایمن سازی موجب اخلال در نظم عمومی می‌شوند به صورت مستمر اجرا شود.

5) اطلاع رسانی فهرست ساختمان‌های عمومی فاقد تاییدیه ایمنی اتش نشانی به شهروندان جهت کاهش تردد مطابق ماده سوم مصوبه.

بزرگراه نواب از خدمات مدیریت شهری برخوردار نیست

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در این جلسه گفت: خیابان های بزرگراه نواب، با پدیده های جدیدی مواجه شده است و از اولین خدمات مدیریت شهری هم برخوردار نیست.

وی افزود: شهردار منطقه، علت این وضع موجود را عملکرد ضعیف پیمانکار می داند.

امانی ادامه داد: ساختمان های در حال ریزش در این منطقه وجود دارد و بافت فرسوده در این محله، برای مردم و شهرداری گرفتاری های زیادی را پدید آورده است. عدم وجود عابر بانک در این منطقه باعث شده تا افراد برای انجام کارهای بانکی، به چند خیابان آن طرف تر بروند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: افزایش تعداد خانه های مجردی در این منطقه می تواند آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد. می توان با اقدامی کم هزینه، این محله را از این وضعیت نجات داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها