|
کدخبر: 269161 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از هشتادمین جلسه شورای شهر تهران؛

۵۰ درصد مالیات کشور در تهران دریافت می شود

داود منظور، رئیس سازمان‌ امور مالیاتی کشور در جریان این جلسه اظهار کرد: در این دوره، همکاری متفاوتی را با شهرداری تهران داریم که امیدوار هستم شکوفا تر شود.

اقتصاد ۵۰ درصد مالیات کشور در تهران دریافت می شود

وی گفت: بنای ما این است تا فشار به بخش رسمی اقتصادی کشور وارد نشود و بیشترین تمرکز ما قطعا بر روی فرار مالیاتی خواهد بود.

منظور در ارتباط با وصول مالیات در سال گذشته عنوان کرد: در سال ۱۴۰۰، حدود ۳۵۴ هزار میلیارد تومان مالیات را وصول کردیم که از این مبلغ ۳۰۶هزار  میلیارد، مالیات بر ارزش افزوده بوده است که نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد افزایش داشته است. در سال جاری، یک جهش قابل ملاحظه ای در میزان مالیات داشته ایم که نسبت به بودجه مصوب، ۶۲ درصد افزایش داشته است.

منظور ادامه داد: افرادی که برای پرداخت مالیات شناسایی شده اند و اظهار نامه خود را ارسال نکرده اند، در بخش فرار مالیاتی قرار می گیرند و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اشراف کامل اطلاعاتی داریم

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از طریق کنترل فیش های بانکی، دستگاه های کارتخوان، جریان بارنامه ها و همچنین میزان واردات، اشراف کامل اطلاعاتی را بر روی افراد داریم که سهم آن ها در پرداخت مالیات چقدر است.

وی ادامه داد: افزایش تمکین مالیاتی و همچنین میزان ابراز مالیات نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده که ناشی از آن است  که مودی ها می دانند نسبت به آن ها اشراف کامل را داریم.

باید به مالیات اصناف نگاه جدی داشت

داود منظور گفت: در گذشته نسبت به مالیات اصناف نگاه جدی وجود نداشت و باعث این شده بود تا اذ ۶ میلیون واحد صنفی، فقط ۱۷هزار میلیارد تومان مالیات دریافت شود. این در صورتی است که ۴۰ درصد اقتصاد کشور در دست اصناف است.

او ادامه داد: در بحث فرار مالیاتی تمرکز زیادی را داریم و آماری را از دلال های ارز استخراج کرده ایم که شامل همه اطلاعات آن ها است. مبادلات رمز ارز ها و همچنین طلا و سکه بیشترین فرار مالیاتی را دارند.

منظور  در ارتباط با مالیات خانه های خالی گفت: مجموع واحد های مسکونی که تخلیه هستند ۴۹۳/۳۲۹ واحد است که از این تعداد، آن هایی که مشمول مالیات هستند ۴۸۸/۴۱۶ واحد است. مجموع مالیات متعلق به مالکان واحد های مسکونی خالی ۳۸/۳۲۶/۵۴۳ میلیون ریال و مالیات وصول شده ۱۱/۰۵ میلیون ریال است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها