|
کدخبر: 268612 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از هفتاد و‌ هشتمین جلسه شورای شهر تهران؛

افزایش ۲۵ درصدی کرایه پارکینگ ها / فقر مطالعه در کشور خسارات زیادی دارد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان هفتاد و هشتمین جلسه خود با حضور روسای مراکز مطالعات شهرداری های کلان شهرهای کشور، از پورتال جامع مطالعات شهری ایران رونمایی کردند

جامعه افزایش ۲۵ درصدی کرایه پارکینگ ها / فقر مطالعه در کشور خسارات زیادی دارد

مهدی بابایی، عضو شورای شهر تهران در هفتاد و هشتمین جلسه شورای تهران گفت: یکی از الزامات پیشرفت، استفاده از شبکه های دانشی در حوزه های مختلف است که کمبود آن به شدت در کشور احساس می شود.

 

مهدی-بابایی

وی ادامه داد: امیدوار هستم که در یک برنامه ریزی و زمانبندی منطقی، سایر شهر های دیگر هم به این پرتال جامع مطالعاتی متصل شوند و بتوانیم این شبکه را توسعه دهیم.

بابایی ادامه داد: اقدام‌ بسیار خوبی در جهت بالا بردن سطح مطالعه در کشور صورت گرفته است که امیدوار هستم بستری فراهم شود تا مشارکت مردمی در حوزه های مطالعاتی افرایش یابد.

او گفت: امید است با منتقل کردن ظرفیت های مطالعاتی به سایر شهر را بتوانیم از فعالیت در حوزه تحقیقاتی بین شهر ها بهره لازم را ببریم،

افزایش ۲۵درصدی کرایه پارکینگ ها

جعفر تشکری هاشمی در هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران، به افزایش قیمت کرایه پارکینگ ها پرداخت و گفت: قیمت کرایه پارکینگ ها نسبت به سال گذشته فقط ۲۵درصد افزایش داشته است.

تشکری-هاشمی۱

او گفت: رده بندی پارکینگ ها بر اساس پارکینگ های دارای سقف و روباز انجام شده است و مبلغ کرایه بر این اساس تعیین و تکلیف می شود.

هاشمی گفت: بر این اساس پارکینگ های فاقد سقف باید کم‌ ترین کرایه را دریافت کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: حداقل نرخ کرایه پارکینگ ها برای ورودی ۲۹۰۰ تومان است و برای خودروهایی که به صورت شبانه روزی پارک می کنند از ۲۵ هزار تومان تا ۴۲ هرار تومان، همچنین برای ورود موتور سیکلت ها هر ساعت مبلغ ۱۶۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: منطق کار حکم می کند که شهرداری نرخ ورودی پارکینگ ها را مشخص کند و از یک قاعده خاص برخوردار باشد. تلاش ما در شورای شهر تهران این است که کیفیت پارکینگ ها به پارکینگ های رده یک تبدیل شود که دارای سقف است.

هاشمی در ارتباط با خودروهای توقیف شده توسط پلیس گفت: اگر این خود بیشتر از ۲۰ روز داخل پارکینگ بماند و مالک برای دریافت خودرو مراجعه نکند، طبق تعرفه ۵۰ درصد به کرایه پارکینگ افزوده خواهد شد.

مطالعه در کشور یک امر تشریفاتی است

پرویز سروری، نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: در کشور ما مطالعه جایگاه خود را از دست داده و یک امر تشریفاتی محسوب می شود

وی افزود: فقر مطالعه در کشور خسارات زیادی را به مطالبات مدیریت شهری وارد کرده است.

سروری گفت: امروز شاهد آن هستیم که با راه اندازی پرتال جامع مدیریت شهری،یک هم افزایی مطالعاتی صورت می گیرد و مطالعه جایگاه خود را در کشور بالا می برد.

پرویز-سروری

نائب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: امروز می توانیم ظرفیت های مطالعاتی شهر را به نمایش بگذاریم و از این ظرفیت به وجود آمده نهایت استفاده را ببریم که یک امر بسیار مهم است.

سروری گفت: روندی که امروز کلید می خورد بسیار مهم و موثر است و باید بتوانیم ظرفیت های مطالعاتی را در کشور افزایش دهیم. این امر  سرآغاز یک اقدام مبارک در آستانه عید غدیر است. آنچه گه اهمیت دارد این است که این مطالعات نتیجه بدهد و به امید خدا چشم انداز خوبی را پیش بینی می کنم.

او ادامه داد: پرتال جامع مدیریت شهری فرصت خوبی برای به اشتراک گذاشتن تحقیقات و پژوهش های شهروندان محترم است که به زودی در کل کشور اجرایی خواهد شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان هفتاد و هشتمین جلسه خود با حضور روسای مراکز مطالعات شهرداری های کلان شهرهای کشور، از پورتال جامع مطالعات شهری ایران رونمایی کردند.

محمد منان رئیسی، سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران در این آیین گزارشی از پرتال جامع مطالعات شهری ایران و همکاری با مراکز پژوهشی شوراهای هفت کلان شهر کشور ارایه کرد.

وی با بیان اینکه اقدامات باید آگاهانه و با مطالعه انجام شود، اظهار داشت: مرکز مطالعات با سابقه بیش از نیم قرن به عنوان یک بازوی مطالعاتی در کنار شهرداری است.

سرپرست مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، هم افزایی با سایر کلانشهرها را یکی از برنامه های خود در مرکز عنوان کرد و افزود: از ۲ ماه پیش با همکاری کلانشهرها از جمله اهواز، کرج، اصفهان، شیراز، تبریز و قم هم افزایی صورت گرفت و با توجه به اینکه همیاری شوراها منجر به همکاری شهرداری ها می شد برقراری این ارتباط را با شورای کلانشهرها آغاز کردیم.

 

منان-رئیسی

رئیسی ادامه داد: پورتال جامع مطالعات شهری به تفکیک بخش های مختلف تشکیل شده که قابلیت بازدید برای عموم علاقمندان به مطالعات شهری وجود دارد.

 وی افزود: بدون بروکراسی پیچیده امکان در اختیار قرار دادن مطالعات وجود دارد و از موازی کاری در این زمینه نیز جلوگیری می شود.

 رئیسی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ سند پژوهشی در نیم قرن اخیر تولید شده است، خاطرنشان کرد: ۶ هزار رکورد پژوهشی در طول این مدت در مرکز تهیه شده است. 

به گفته وی، بخش قابل توجهی از این مطالعات در گذشته اجرایی نشده که با توجه شهردار به این موضوع، معاونت کاربست در مرکز تشکیل شده و طرح ها در این معاونت دنبال می شود تا شهروندان بتوانند از نتایج آن برخوردار شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها