|
کدخبر: 257497

کمک ۱۳.۵میلیارد تومانی خیرین به دانشگاه شریف

تهران- ایرنا- خیران و حامیان دانشگاه صنعتی شریف، حدود ۱۳ و نیم میلیارد تومان کمک به این دانشگاه را متعهد شدند که در راستای حمایت از دانشجویان، احداث و نوسازی خوابگاه‌ها، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های دانشکده و سایر موارد هزینه شود.

 حامیان و خیرین دانشگاه صنعتی شریف با هدف حمایت از این دانشگاه و به‌ منظور حفظ و ارتقای سطح تولید علم، پژوهش و پیشرفت کشور گردهم آمدند. در این نشست هم اندیشی، حاضران در جلسه حدود ۱۳ و نیم میلیارد تومان کمک به دانشگاه را متعهد شدند که در راستای حمایت از دانشجویان، احداث و نوسازی خوابگاه‌ها، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های دانشکده و سایر موارد مورد نیاز دانشگاه صنعتی شریف هزینه شود.

در ابتدای مراسم رسول جلیلی، رییس دانشگاه صنعتی شریف درباره نحوه تامین نیازهای مالی دانشگاه گفت: دانشگاه‌های معتبر و بزرگ دنیا همچون هاروارد، استنفورد و ام آی تی با وجودی که درآمدهای سرشاری از محل ارتباط با صنعت و دریافت شهریه دارند، ولی هیچ گاه از کمک نیکوکاران(در قالب هبه یا وقف) غافل نمی‌شوند. شاید به این دلیل که داشتن سبد درآمدی متنوع آزادی عمل بیشتر و ریسک کمتری به دنبال دارد و مهم‌تر اینکه اهدای کمک مردم، شاخصی است که تا حدودی میزان رضایت جامعه را از خدمات دانشگاه نشان می دهد.

وی افزود: ما هم به این موضوع اعتقاد داریم و در راستای تنوع بخشی به درآمدها و خوداتکایی مالی دانشگاه که یکی از مضامین برنامه راهبردی دانشگاه به شمار می‌رود، تا سال ۱۴۰۵ حداقل ۱۰ درصد از درآمدهای دانشگاه از محل کمک و اهدا نیکوکاران و دانش آموختگان تامین شود.

رییس دانشگاه شریف ضمن تاکید بر اهمیت حمایت مردمی از دانشگاه‌ها اظهار داشت: نیکوکاران متعلق به یک خطه یا استان ایران زمین، علاقه زیادی به کمک به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آن خطه نشان می‌دهند. استان‌ها نسبت به پایتخت کم برخوردارترند و مردم یک خطه از مشاهیر مفاخر، انتظار توجه و رسیدگی بیشتری دارند. ولی دانشگاه‌های تراز اول کشور همچون صنعتی شریف و تهران متعلق به کل کشور هستند. دانشجویانی از همه اقوام و نقاط جغرافیایی از بلوچستان تا آذربایجان و از خراسان تا خوزستان و استان‌های مرکزی ایران در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، ضمن اینکه بهترین استعدادهای کشور به دانشگاه‌ها جذب می‌شوند و این جوانان آینده سازان کشورند.

به گفته جلیلی، بخش قابل توجهی از کادر هیأت علمی دانشگاه‌های شهرستان را دانشگاه‌های بزرگ کشور تربیت می‌کنند و اگر بخواهیم نسل بعدی توانمندتری داشته باشیم و سرمایه‌گذاری ما در حوزه ساختمان و تجهیزات در استان‌ها ثمر دهد، باید به دانشگاه‌های بزرگ توجه ویژه کنیم.

وی در خصوص نحوه مشارکت در کمک و حمایت از دانشگاه شریف، خاطرنشان کرد: نیکوکاران می توانند از ۲ طریق به دانشگاه کمک کنند. نخست مشارکت در یک پروژه خاص، تعریف یک بورس تحصیلی، تاسیس تجهیز یک آزمایشگاه و طریق دوم، کمک به صندوق نیکوکاری شریف یا صندوق نیکوکاری دانشکده‌ها که صندوق وفق هستند. مبالغ واریز شده به این صندوق‌ها توسط یک تیم متخصص و آشنا به بازار مالی، سبدگردانی شده و ضمن حفظ اصل سرمایه، از محل سود حاصل از سبد گردانی نیازهای دانشگاه مرتفع می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها