|
کدخبر: 213350

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری را به‌عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران منصوب کرد. پیش از وی، امیر ناظمی عهده‌دار این سمت بود.

بیش از دو ماه پس از آغاز انتخاب عیسی زارع‌پور به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، او رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران را معرفی کرد. امروز، ۱۰ آبان‌ماه، وزیر ارتباطات محمد خوانساری را به سمت «معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران» منصوب کرد. پیش از خوانساری، امیر ناظمی عهده‌دار این مسئولیت بود. محمد خوانساری دارای مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف است و هم‌اکنون با مرتبه علمی دانشیار در هیات علمی دانشگاه تهران عضویت دارد.

خوانساری بیش از ۲۵ سال سابقه فعالیت اجرایی- پژوهشی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطوح مختلف در کارنامه دارد. ازجمله آنها باید به «ریاست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی» و «ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران» اشاره کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکم صادره برای انتصاب خوانساری مأموریت ویژه‌ی وی در دوره مسئولیت را، «ارائه یکپارچه کلیه خدمات دولت هوشمند از طریق درگاه ملی خدمات»، «بسترسازی برای توسعه خدمات متنوع هوشمند مورد نیاز آحاد مردم توسط بخش خصوصی»، «شکل گیری اپراتورهای ارائه دهنده خدمات هوشمند به شهروندان» و «دستیابی به اهداف مشخص شده در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات در لایه خدمات» عنوان کرد.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها