|
کدخبر: 251673

افزایش حقوق فرهنگیان چقدر است؟

ریشه شروع بحث رتبه‌بندی در کشورمان در ۴-۵ سال اخیر است و دو راهکار بارز که مستقیما به رتبه‌بندی معلمان در ابعاد مختلف از جمله صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و شئون مختلف متصل است ابعاد اعتقادی و اخلاقی است.

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است. طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است. طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح‌های پر سرو صدای این روز‌ها در مجلس است. زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت. در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می‌پردازیم.

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت:باید به معلم شان و جایگاه تاثیر گذار آن اهمیت داد یک بخش کوچکش شاید بتواند وجود همین قانون رتبه‌بندی باشد و وقتی به شکل قانونی اجرا و عملیاتی شود می‌توان اطمینان بیشتری به آن پیدا کرد.

خلیل جواد یار در پاسخ به این سوال که رتبه بندی معلمان چه میزان می‌تواند در جهت ارتقای جایگاه معلمان اثر گذار باشد، گفت: یکی از هدف گذاری‌های رتبه‌بندی معلمان بحث ارتقای جایگاه اجتماعی و شغلی آن‌ها است، که باید این به عنوان هدف قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ریشه شروع بحث رتبه‌بندی در کشورمان در ۴-۵ سال اخیر است و دو راهکار بارز که مستقیما به رتبه‌بندی معلمان در ابعاد مختلف از جمله صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و شئون مختلف متصل است ابعاد اعتقادی و اخلاقی است.

این کارشناس آموزش و پرورش گفت:اگر رتبه‌بندی به طریق درست و همراه با ساز و کار مطلوب آن مدون شود و به اجرا در بیاید بسیار خوب است، اما باید گفت که برخی مطالبات معلمان در آن نادیده گرفته شده است و چه بسا در بعضی ساز و کار‌ها هم ایراد داشته باشد، اما باید گفت باز هم می‌توان به آن امیدوار بود.

جواد یار با اشاره به شان تاثیر گذار معلمان در جامعه گفت:باید به معلم شان و جایگاه تاثیر گذار آن اهمیت داد یک بخش کوچکش شاید بتواند وجود همین قانون رتبه‌بندی باشد و وقتی به شکل قانونی اجرا و عملیاتی شود می‌توان اطمینان بیشتری به آن پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع رتبه بندی معلمان از دل سند تحول بنیادین خارج شده است گفت: خیلی خرسندیم از این اتفاق امایکی از خرده‌گیری‌هایی که معلمان به این قانون دارند این است که چرا این موضوع طولانی شده است، تأخیر‌هایی که رخ داده است نوعی دل‌زدگی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: ما می‌گوییم علی‌رغم اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد آیا این صنف معلمان حقشان این هست یا نه؟ اگر هست باید ادا بشود به هر حال مطالبه گری‌ها در همه اصناف وجود دارد، در مورد معلمان متأسفانه برخورد‌ها یک مقدار متفاوت‌تر است و دلخوری معلمان هم همین است، گاهی اوقات باید به تصویب بعضی از مسائل این چنینی و اجرای آن سرعت بخشید چرا که زمانی که این قشر دلگرم بشوند می‌توانیم نتایج آن را به شکل ملموس ببینیم.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش درباره زمان صدور احکام رتبه‌بندی معلمان گفت: بلافاصله بعد از تعطیلات عید و در طلیعه سال جدید احکام رتبه‌بندی معلمان صادر خواهد شد تا همکاران از شیرینی آن بهره‌مند شوند.

 

  • ناشناس ارسالی در

    هر وقت خبر کم دارید از خبر رتبه بندی ا ستفاده می کنید واقعا خسته شدیم

  • ناشناس ارسالی در

    شما دوساله مارو کشدید همش میگید رتبه بند ی رتبه بندی اعمال کنید هر چند انقدر رییس ی گران کرده که این رتبه بندی ارزشی نداره و از قبلم فقیرتر شدیم

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا افزایش حقوق سایر کارمندان دولت را هم بررسی کنید

  • فرهنگی مظلوم ارسالی در

    عزیز دل برادر !!!!! لطفا قانون نظام پردا خت هماهنگ رو مثل سایر کارمندان برای ما ا جرا کنید و بس !!! رتبه بندی مال خودتون ! !! افزایش چشمگیر !!!!! جمع کنید بابا ... . نه به باره نه به دار !!!! خودتون می فر مایید 10 ساله !!!!! سرکاریم دایی !!! راس تی مظنه حقوق و بالاخص مزایای جورواجور سا یرکارمندان رو هم پیگیری و اعلام نمایید ! !! مگه فقط معلمان خار چشمتون هستن ؟!!!

  • ناشناس ارسالی در

    همش وعده دروغ !!

  • ناشناس ارسالی در

    الکی،سرهم بندی شد

  • ناشناس ارسالی در

    حقه بندی رو خوب می‌خوان اجرا کنند و شما خبرناهارها هم شرف ندارید از رتبه بندی وا قعی سوال کنید!!!!

  • راد ارسالی در

    فرهنگیان امیدوارباشند حتما تا پایان سال جدید رتبه بندی به صورت قسطی اجرا وتا پنج سال اینده اجرا میشود کی ازمسوولین دروغ شنیدید

  • حسن غلامی ارسالی در

    سلام به شما چه ربطی داره که معلم‌ها چه ق در میگیرند
    چرا دنبال ارگان های دیگ ه نیستید معلومه چون می‌ترسید فقط معلم هس ت که هر کس و ناکسی به خودش اجازه میده دخ الت کنه

  • احمد ارسالی در

    20 سال سابقه حقوقش تقریبا ۱۲۰میلیون بعد تازه ورود وزارت بهداشت یا دادگستری بیشتر از این مبلغه

  • ناشناس ارسالی در

    تا امروز من دویست نوع اقلام را قیمت گذار ی کرده بودم گرانتر شده تا صدرصد مثل نان تا دویست درصد رسیده وغیر ودولت فقط حرف ا ز عدالت می زند اقا چکار داری چطور زیاد ک نید برای تمام از دم یک میلیون زیاد کن هر کس از سی کمتر کار کرد کم کن

  • ناشناس ارسالی در

    آبروی معلم ها رفت ولی یک ریال به حقوق شو ن اضافه نشد

  • ناشناس ارسالی در

    ماشالله فرهنگيان عزیز توی اعتراض به حقو ق خبره شدند تعدادشون زیاده با اعتراض مش کلی براشون پیش نمیاد فقط صبح تا شب به فک ر حقوقن آموزش هم که به خاطر کرونا کلا تع طیل بوده با یه کار پاره وقت شش ماه در سال توقع دارن بيشترين حقوقم بگیرن حکوم تم که در کل قبول ندارن فقط تقاضای حقوق ب ینهایت

    • ahmad ارسالی در

      ای بابا ؛ به ظاهر خودت نگاه کن؛ به جامعه معتادت و مریضت نگاه کن ؛این نتیجه به اعتنایی به فرهنگ و مدرسه است ؛ زندانها پر؛ مادر و دخترها ؛ ما و شما جرئت بیرون رفتن از خانه را ندارند شرافت و انسانیت باید درمدرسه اموزش داده شود تا در جامعه اجرا و نتیجه اش را ببیند؛ ..چشم دل باز کن تا جان بینی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/.

  • ناشناس ارسالی در

    دوروز حرف می زند نمی تواند بگوید یک کلمه مثال هزار تومان فقط حرف فکر نمی کردم ای ن دولت اینقدار شلخت باشد با سفسط مردم را راه می برد

  • ناشناس ارسالی در

    با هزار چهارصد نفر از تحصیل کردگان شریف انهایی که از طرف بابا امدن نه امتحان دادن باسواد هستند ودویست نفر علوم انسانی می توانواین کشور را اداره کرد مثل گل بلبل هرکس تخطی فساد کرد زندان نه همانجا اعدام

  • مهرناز ارسالی در

    جمع کنید این خبرهای چرت و پرتتون رو ! دو لت های قبل و حاضر در برقراری عدالت حقوق برای فرهنگیان فقط حرفشو زدن ماسمالی کردن و درج خبر فیک هم که از طرف شما دیگه بهت ر ازین چی میخواین !

ارسال نظر