|
کدخبر: 234738

اولین واکسن ایرانی کرونا تاییدیه اتحادیه اروپا را گرفت

دکتر پیام طبرسی_ محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی اسپایکوژن گفت: به عنوان کسی که از روزهای اولیه شیوع کرونا فعال بودم باید از شرکت سیناژن تشکر کنم زیرا دارویی که به عنوان اکتمرا استفاده می‌شود نیز توسط این شرکت تولید می‌شود.

 مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن (واکسن ایرانی ـ استرالیایی کرونا) در نشستی خبری گفت:   درباره مزایای واکسن اسپایکوژن بیان کرد: این واکسن پلتفرم پروتئین نوترکیب دارد که کاملا ایمن است؛ زیرا فقط از قسمتی از ویروس استفاده می‌کند که مهم‌ترین قسمت آن برای القای پاسخ سیستم ایمنی است. این واکسن در مطالعات خود ایمن و بدون عارضه جانبی جدی با توجه به پلتفرم آن است. این واکسن تنها واکسن تولید داخل است که خطوط تولید آن دارای تایید از اتحادیه اروپا است و دارای ترکیبات جیوه هم نیست که در مدت ایمنی آن موثر است. این واکسن از ادجوآنت‌هایی استفاده می‌کند که می‌تواند تحریک همزمان هر دو مسیر سیستم ایمنی را داشته باشند.

براتی درباره تزریق دز بوستر به شرکت‌کنندگان در کارآزمایی بالینی این واکسن گفت: این افراد به عنوان دز بوستر می‌توانند اسپایکوژن یا واکسن‌های مبتنی بر اسپایک را استفاده کنند.

وی افزود: نتایج مطالعات حیوانی چاپ شده است و مقاله فاز دوم در یک مجله معتبر پذیرفته شده و در حال داوری است. برای ارائه مطالعات با سازمان بهداشت جهانی جلسه برگزار کرده‌ایم. در حال تکمیل مدارک هستیم و برای مجوز مصرف اضطراری در برخی کشورها اقدام شده است و برخی کشورها اسپایکوژن را برای ورود به آن کشور قبول می‌کنند.  

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها