|
کدخبر: 217744

تحویل ۶ میلیون دز واکسن کرونا اسپایکوژن به وزارت بهداشت

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی "اسپایکوژن" گفت: ۶ میلیون دز واکسن کرونا اسپایکوژن تحویل وزارت بهداشت شده است. به این ترتیب این واکسن وارد سبد واکسیناسیون کشور شد و در دسترس مردم قرار گرفت.

جامعه تحویل ۶ میلیون دز واکسن کرونا اسپایکوژن به وزارت بهداشت

پیام طبرسی متخصص بیماری های عفونی روز چهارشنبه در خصوص افزایش ظرفیت تولید ماهانه این واکسن اظهار داشت: ظرفیت تولید ماهیانه سه میلیون دز بود که با افزایش یک میلیونی، به چهار میلیون دز رسیده است. با تولید این تعداد واکسن کرونا در تلاش هستیم تا از نگرانی مردم بکاهیم.

طبرسی بیان داشت: بررسی های اولیه نشان می دهد که اثربخشی این واکسن در خنثی سازی ویروس کرونا بیش از ۸۷ درصد است، اما مقدار دقیق آن پس از انجام بررسی های کامل، مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این واکسن برای دز یادآور بسیار قابل استفاده است، اظهار داشت: این واکسن از کارایی بسیار خوبی برخوردار است و می تواند در دزهای اصلی و یادآور مورد استفاده قرار گیرد.

طبرسی ادامه داد: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن اسپایکوژن به اتمام رسیده و اکنون در حال جمع بندی آخرین اطلاعات این واکسن هستیم که پیش بینی می شود تا آخر آبان ماه انجام شود.

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی "اسپایکوژن" گفت: با توجه به گزارش میانی فاز سوم طرح مطالعات بالینی، مجوز اضطراری این واکسن صادر شده است.

وی بیان داشت: این واکسن، عارضه جدی و خاصی در داوطلبان مراحل دوم و سوم کارآزمایی بالینی نداشته و تاکنون این موارد مشاهده نشده است.

 مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپایکوژن مهرماه امسال از سوی سازمان غذا و دارو صادر و امکان عرضه آن به مردم فراهم شده است.

واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا دارای فناوری ساخت پروتئین نوترکیب است. مراحل پیش‌بالینی و اول کارآزمایی بالینی واکسن "اسپایکوژن" در استرالیا انجام شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت این کشور قرار گرفت، وزارت بهداشت ایران هم آن را پذیرفت و فاز دوم تست انسانی انجام شد.

تزریق واکسن به داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن به اتمام رسیده و مجوز مصرف اضطراری واکسن اسپایکوژن مهرماه امسال از سوی سازمان غذا و دارو صادر و امکان عرضه آن به مردم فراهم شده است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها