|
کدخبر: 215806

وضعیت وخیم و خطرناک کرونا در دو استان کشور

استان های یزد و سمنان از حیث وضعیت صعودی و سطح خطرناک آماری کرونا، وخیم ترین شرایط را در میان سایرین به ثبت رسانده اند.

بیماری کرونا در کشور با وجود کاهش در روزهای اخیر اما در متغیرهای بیمارستانی هنوز نگران کننده بوده است. بررسی این داده ها در استان های کشور نشان می دهد وضعیت دو استان کشور وخیم تر از سایرین بوده است.

فوتی کرونا ۷ ماه بیش از ۱۰۰ نفر

شمار مبتلایان روزانه به کرونا در ایران برابر با ۸ هزار و ۳۰۵ نفر به ثبت رسیده و تقریبا نسبت به روز گذشته تغییری را ثبت نکرده است. بررسی آمارهای کرونایی از هفت ماه گذشته در شاخه ابتلا نشان می دهد در این مدت همواره میزان ابتلای روزانه به کرونا در کشور تقریبا بالاتر از سطح ۵ هزار نفر بوده است.

از میانه فروردین ماه اوج گیری مجدد کرونا در ماه های فروردین و مرداد ۱۴۰۰ موجب شد تا حداقل میزان ابتلا در کشور را جهشی قابل توجه پیدا کند.

با افزایش میزان ابتلای روزانه درکشور در۱۴۰۰ شمار فوتی های روزانه نیز در این مدت هرگز پایین تر از سطح ۱۰۸ نفر نیامده و متعاقبا همواره سه رقمی بوده است.

به عبارت دیگر کف بیماری در کشور هنوز در موقعیت خطرناکی قرار دارد و در صورتی که کنترل نشود ممکن است رشد خطرناکی را از خود برجای بگذارد.

بستری روزانه بیش از ۹۰۰ نفر

در روز ۱۸ آبان ماه شمار بستری های روزانه در کشور با ۳.۳ درصد در کشور به هزار و ۲۰۳ نفر رسید. بررسی روند این متغیر در کشور نشان می دهد در ۷ ماه گذشته همواره شمار بستری های روزانه درکشور بالاتر از سطح ۹۰۰ نفر بوده است که با عاملی مهم از فشار وارده بر بیمارستان ها به شمار می آید. این متغیر به صورت میانگین در بازه مذکور برابر با ۲ هزار و ۴۴۵ نفر بوده است. به این معنا که طبق آمارهای وزارت بهداشت و در مان در ۲۱۶ روز گذشته  هر روز به طور متوسط ۲ هزارو ۴۴۵ نفر در کشور به علت بیماری کرونا بستری شده اند.

تفکیک این متغیر در سطح کشور در بازه سی روزه سه دسته از استان های کشور را از این حیث خطرناک توصیف می کند.

استانهای با رشد صعودی بستری در کشور

در آماری که وزارت بهداشت و درمان در بستری های روزانه کرونا منتشر کرده است مشاهده می شود در برخی استان های کشور در ایران شاید سطح آمارها پایین باشد اما روند بستری های روزانه مسیری صعودی داشته است. این استان ها عبارتند از: سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، قزوین، سیستان و بلوچستان، یزد، مازندران و گلستان.

استان‌های با سطح خطرناک بستری در کشور

در بررسی های آماری در کشور مشاهده می شود در ۶ استان کشور نسبت بستری به جمعیت در هر روز بیش از ۸ نفر در هر صد هزار نفر بوده است. این استان ها با توجه به نسبت جمعیت اکنون خطرناک تر از سایر کشور ها به شمار می آید. این تعداد عبارتند از:سمنان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، یزد، لرستان

استان‌های وخیم کرونایی در کشور

وجه اشتراک استان های فوق نشان می دهد دو استان یزد و سمنان در کشور نسبت به سایر مناطق کشور وضعیتی وخیم تر داشته و همچنان سیری صعودی داشته است در این میان سمنان در سی روز گذشته مسیری صعودی را در بستری های روزانه به ثبت رسانده و اکنون در سطح ۱۰ نفر در هر صد هزار نفر قرار دارد.

این رقم در استان یزد ۸ نفر به ثبت رسیده و مسیری صعودی داشته است.

 


 

منبع: ايسنا

ارسال نظر